Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Linduh
Kön: Tjej
Bor: Örebro
Inloggad: 22 okt -08
Recensioner: 4
Bilder: 0
Gästbok: 15
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2007-01-02
Tid: 18:28
Svar: 12
Visningar: 1787

Operera näsan i sverige

Dela:

Jag undrar bara vart det är bäst och göra det i sverige? och sen kan ni gärna skriva lite saker som man behöver tänka på o risker o sånt.

1. 2 jan -07
  1. mini_style
  1. 7

Operera näsan i sverige

hej!
Här är en riktigt bra sida med priser o allt =)
www.kosmetiskkirurgi.se/index....
Lycka till //mini
  1. 2 jan -07
  1. DelikaTessan
  1. -

Jag har själv erfarenhet av den kliniken (kosmetisk kirurgi), och jag rekommenderar den INTE!! Jag blev verkligen inte nöjd! Jag kan rekommendera Akademikliniken, det var där dom opererade sig på Extreme makover. Men sök runt på olika kliniker och se vilken du gillar bäst. Priset är alltid nästan samma mellan 30.000 - 35.000 :-
Good luck!!
  1. 2 jan -07
  1. Linduh
  1. 0

DelikaTessan: vad gjorde du där och varför blev du missnöjd?
  1. 2 jan -07
  1. godisen
  1. 0

Hej

Vet en tjej som opat näsan kosmetisk kirurgi i Falköping och hennes näsa är jättefin. Världens skillnad!!! Hennes läkare vill jag ha när jag ska fixa nosen. Som blir om ca ett år när jag förhoppningsvis har lite pengar över.
  1. 3 jan -07
  1. DelikaTessan
  1. -

Jag operarade näsan där! Blev inte alls nöjd, jag ska göra om det nu i februari, då är det gratis!
  1. 3 jan -07
  1. mini_style
  1. 7

jag måste bara fråga dom som HAR opererat näsan.. hur ONT gjorde inte de?
mvh//mini
  1. 3 jan -07
  1. godisen
  1. 0

Jag har skrapat bort brosk inuti näsan. Det som gjorde att jag hade värsta kullen på nosen ;) Jag fick lokalbedövning. Tre sprutor i näsan, jävlar vad ont det gjorde, tårarna rann kan jag lova. Gråt inte men ni fattar. Sen kändes det givetvis när bedövningen släppte. Kom blod ur näsan och gick med tussar i en vecka och tejp över. Detta betalade landstinget. Men jag längtar bara tills jag har råd att göra en total näsplastik ;) Och det lär ju göra ännu ondare...
  1. 3 jan -07
  1. mini_style
  1. 7

aj det lät ju inte allt för roligt =/
blev du nöjd då? landstinget.. varför betalade dom det om man får fråga? =)
ja har med en irriterande plupp på min nos.. vill verkligen få bort den! haha
kramis // mini
  1. 3 jan -07
  1. nihm
  1. 0

cocosbollen: hur går det till när man skrapar bort brosk? är det då man typ knäcker näsan och allt? hur gick det med lokalbedövning? känndes det inte konstigt? jag har själv en knöl på näsan som gör mitt ansikte jätte assymmetriskt och konstigt som jag skulle kunna tänka mig att fixa
  1. 3 jan -07
  1. godisen
  1. 0

Jag fick en smäll på näsan när jag var liten och det har/hade växt fel. Är fortfarande kvar brosk men de tar hellre för lite än för mycket. Jag har en stor näsa i vanliga fall me och näsbenet är upphöjt och aningen snett (låter för jävligt och ser för jävligt ut) men det kan inte skrapas/slipas bort. Då krävs total näsplastik hos en plastikkirurg och det måste jag stå för själv. Jag har en häxnäsa alltså och jag överdriver inte ;)

Läkaren gick in genom nässborren och slipade och skrapade med nåt som lät ;) Besökte vårdcentralen först, fick en remiss till en öron/näsa/halsläkare, sedan undersökte han den och jag fick "godkänt" Ett år senare låg jag på op bordet. El nej en stol kanske det var. Tar 1-2 år innan du ser slutresultatet.
  1. 4 jan -07
  1. DelikaTessan
  1. -

Det gör inte ett dugg ont!!!! Jag kände ingenting!! Det är det som är så bra med näsoperationer, det gör inte ont!!!
  1. 15 aug -07
  1. kami
  1. 0

Hur gör man näsan mindre? Skär man bort brosk/kött från näsan? Det är ju inte alltid så att man vill fixa till näsbenet.