Kom ihåg inloggning
BaabyCake
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 20 feb -12
Recensioner: 0
Bilder: 8
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-03-13
Tid: 17:37
Svar: 7
Visningar: 522

Kramper i magen och illamående

Dela:

Hej! Det är så att nu dom senaste 2 månaderna har jag fått extrema kramper i magen. Dom kommer som hugg och varar ungefär i 6 timmar. Hade kramperna första gången förra månaden när jag hade min mens. Och dom släppte efter 6 timmar. Sen hade jag dom inatt, men jag har inte min mens än. Mår även illa och när ja har kramperna så är det som att jag ska spy, men jag gör det inte. Var inne på akuten inatt där dom sa att jag har fått nåt virus, men det tror jag inte på. Jag har även tarmsjukdomen IBS och jag vet inte om det kan ha med den att göra eller inte. Vill inte få kramper en gång i månaden. Mår även illa 3 veckor i streck. Börjar 2 veckor innan mensen ska komma och slutar några dagar efter. Är även jätte lös i magen när jag har detta. Nån mer som har haft d såhär? E tacksam för svar!

1. 13 mar -10
  1. Dynamitella
  1. -

Kramper i magen och illamående

Jo grattis. :( Samma här. Eller nej, inte nu längre (sen jag satt in min p-stav).
Jag mådde såhär 3 av 4 veckor. Två veckor innan mensen, och under tiden (ca en vecka).

* RIKTIGT överdrivet Illamående
* Yrsel
* Kramper
* Kräkningar
* Överdriven åksjuka
* Enorma smärtor i rygg och mage
* PMSbesvär
* Ingen aptit

Jag var alltid arg på grund av detta. Mådde såhär nästan varje dag från när jag först fick mens (jag var 9). Och hade det så till hösten 08, när jag fick min p-stav. Och nu är jag som vem som helst annars :) Jag är pigg och glad oftast, har aldrig kramper och ont i magen.
Dock är jag nästan konstant illamående, men när det är som värst tar jag postafen :P
  1. 13 mar -10
  1. vasen
  1. -

hur fungerar pstav?
  1. 13 mar -10
  1. Dynamitella
  1. -

Det är som konstanta p-piller.
Det är en liten stav som sätts in i din arm med en spruta, som sen skickar ut en konstant dos med hormoner till kroppen.
Vissa får normal mens av den, vissa får ingen alls, vissa får regelbunden och vissa får random.
Väldigt olika resultat - men du blir iallafall inte gravid ^^
  1. 13 mar -10
  1. vasen
  1. -

Kan man ta ut den och alltså hur länge räcker den 3 eller 5 år va? och bruakr det hjälpa mot mensvärk?
  1. 14 mar -10
  1. Dynamitella
  1. -

Man kan inte ta ut den själv :P Den skärs ut av en sköterska (med bedövning ofc).
Jag ska ha min i 3 år. Och det finns 1-års p-stavar. Men jag vet inte om det finns för 5 år.

Jag får ingen mensvärk ALLS och inga kramper och ingen mens ALLS.
Medan min kompis hade konstant mensvärk och mens i 3 månader.
Det är väldigt, väldigt olika från person till person.
  1. 14 mar -10
  1. vasen
  1. -

Ok tack för lite info. Har problem med mina minipiller varför jag undra vet inte vad jag ska ha istället:-)
  1. 14 mar -10
  1. BaabyCake
  1. 8

Hm, d va lite likt iaf.. Ja spyr inte när ja har d så.. men ja mår oxå dåligt 3 av 4 veckor typ.. åksjuka vet ja inte om ja har eftersom ja hellre stannar hemma när ja mår dåligt.. Hur gjorde du när du mådde dåligt?