Kom ihåg inloggning
Bild saknas IheartYou
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 16:e mar
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2011-05-19
Tid: 21:54
Svar: 26
Visningar: 715

Tjejer som röker?

Dela:

Vad tycker ni killar om tjejer som röker? vissa röker för att verka cool inför er killar och även för andra tjejer. vilket jag tycker är dumt haha, men jaa vad säger ni? att fina tjejer röker inte? och då menar jag inte vuxna ex 25-30 åringar utan mest tonåringar. Men alla kan svara såklart :)

1. 19 maj -11
  1. caah
  1. -

Tjejer som röker?

jag vet att det kanske det är sjukt dömmande men jag ser ner på unga tjejer som röker. Med unga tjejer menar jag de som är under 18. Jag tänker att de är svaga och osäkra som faller för grupptryck eller tror att dom är coola för dom gör något som dom inte får. Jag feströker ibland för att det är en trevlig sällskapsgrej men jag hade inte rökt en enda cigg innan jag var 18. Jag skulle aldrig i livet börja röka varje dag och jag tycker det är lite smådrygt med rökare, dom måste alltid ta regelbundna pauser vad de än gör, för de måste röka. Sen luktar de äckligt efter :p
  1. 19 maj -11
  1. caah
  1. -

nu är ju inte jag en kille men jag hoppas det inet gör något att jag skrev ändå
  1. 19 maj -11
  1. squalid
  1. -

Bara onödigt. Orkar inte ens bli irriterad/upprörd, tycker bara att det är ett waste och konstigt att folk faktiskt orkar lägga ner pengar och hälsa på det. Varför dessutom lukta dödsskabbigt när man istället kan köpa dyr parfym för pengarna?
  1. 19 maj -11
  1. chokladdd
  1. 0

sjukt onödigt bara..
  1. 19 maj -11
  1. annaklara
  1. 1

om jag också ska vara helat ärlig blir jag äcklad av småfjortisar som röker. de ser så äckliga ut så att hur det skulle vara tufft vet jag inte riktigt. jag ser också ner på dom, fast med lite dåligt samvete för jag tror samtidigt att de är för påverkade att samhället att de tror att det är tufft.
  1. 20 maj -11
  1. b4by
  1. 0

Jag följer det där ordspråket, "fina tjejer röker inte". Jag har aldrig rökt i hela mitt liv och det är jag stolt över! :)
  1. 20 maj -11
  1. Raekwon1
  1. 0

caah: Jag skulle vilja säga att jag ser mer ned på vuxna människor börjar röka då dom bör ha vett nog att inte börja röka. Att du dessutom bara feströker gör ju saken ännu värre då du inte har något tidigare behov av att röka, är inte beroende utan väljer att röka en cigg på fester från ingenstans.

Du gör det dessutom som en "trevlig sällskapsgrej", är inte det samma argument som 13 åringar använder sig av istället för att direkt använda ordet grupptryck?
  1. 20 maj -11
  1. pussih
  1. 5

jag röker inte, men kan ta en ibland av min pojkvän för jag tycker det är gott och lungande , försöker inte vara cool! helst vill jag inte att någon annan ska se när jag röker. för vet dom tänker: ''åååh vilken tönt, tror hon att hon är cool som röker''?? haha och jag vill inte bli beroende ! fast chansen finns ju om jag fortsätter:)
  1. 20 maj -11
  1. caah
  1. -

reakwon: Vuxna som börjar röka är också ganska stört och det händer ju inte så ofta...
Så här är det med mitt feströkande att jag tycker att cigg är gott, precis som jag tycker kaffe är gott. Jag gillar verkligen smaken, den påminner mig om sommar. Men jag undviker att röka för jag vet att det är dåligt för mig. Men ibland när jag är ute och festar så unnar jag mig en ciggaret till trevligt sällskap. Precis som jag unnar mig godis ibland på helgen. Det är inget jag använder som argument för att dölja att jag egentligen vill se cool ut. Då hade jag ju rökt oftare men det gör jag inte.
  1. 20 maj -11
  1. Tiia
  1. 4

Tycker det är äckligt och då faktiskt, tänker lite white trailor trash när man ser unga tjej er röka.
  1. 20 maj -11
  1. Aikos
  1. 4

Skulle aldrig vilja dejta en tjej som röker ..
då är hon:
- Osmart
- Äcklig andedräkt
- Sjuk i kroppen
- Oekonomisk

Naej det är inga bra kriterier för att få chanser på något så vackert som mig.
  1. 20:e maj
  1. kipekeee
  1. 0

Jag röker. Var dum nog att testa första gången i 5an, inte för att "vara cool" utan för att jag aldrig varit på att "testa" mycket haha. Aldrig tyckt att det luktar eller smakar illa som vissa heller.
Började röka riktigt i 8an, p.g.a. att min pojkvän som jag hade distansförhållande med gjorde det.
Blev lätt så när man var hos han, han tog en cigg efter maten, morgoncigg o.s.v. & så hängde man ut för att det var mysigt eller något.

Tycker varken det är fult eller coolt att röka, alla får göra som de vill. Jag dömer inte någon som inte röker så varför ska de döma mig? Samma princip gäller även för allt annat, som alkohol, träning o.s.v.
Och jag får alltid komplimanger för att jag har fräsch andedräkt och ganska smart är jag ändå då de flesta av mina lärare har sagt att jag är "den bästa eleven de någonsin haft", så det så Aikos! ;)

Visst tycker jag det är slöseri med pengar och dumt då det skadar kroppen, men slöseri med pengar?
Jag köper hellre ett pack cigg än en godispåse o.s.v., så det jämnar nog ut sig. Det bästa hade ju såklart varit att inte köpa något utav dessa, men ni förstår vad jag menar.
Och alla ska vi ändå dö någon gång! ;) (dåligt argument egentligen, jag vet detta, haha)

Det jag dock tycker är riktigt fult är folk som röker när de är gravida. De säger att de "inte kan sluta"?
Bryr du dig inte nog om din unge för att fimpa så är det bättre att du är utan unge.

1. picknick
  1. 24

Nu är jag tjej men alla som röker är idioter. Finns inget argument öht FÖR rökning. Men det som stör mig allra mest är att det går ut över andra (nej det hjälper inte att gå bort lite vid busshållplatsen, det stinker ändå och du stinker på bussen sen också, folk som röker på balkongen så att jag inte kan ha fönster öppna utan att känna skiten osv osv osv). Det är VIDRIGT.

Är du beroende av nikotin och verkligen inte kan tänka dig att sluta så snusa istället så slipper folk i din omgivning andas in din äckliga rök och det är bara du som drabbas av DITT beroende (förutom möjligtvis vården då så småningom, snyltare).
  1. carlito
  1. 0

Nej tack. Men på fester och utekvällar är det bara positivt då man kan köra "ska vi ut och ta en cigg?" ;)