Kom ihåg inloggning
Bild saknas stadium
Kön: Tjej
Bor: Dalarna
Inloggad: 2 dgr
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 2
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2013-04-17
Tid: 20:12
Svar: 12
Visningar: 238

Finne/knöl på näsan i månader. vad är det?

Dela:

Fått en knöl på näsan som är identisk med en finne (lite vitare utseende och stor) :(

Trodde först det var en finne, men den försvann liksom aldrig. Nu har jag haft den i mer än en månad och börjar bli lite orolig över att det är något annat.

Den känns inte om jag känner inuti näsan utan det är bara utanpå. Känns som jag har någon liten broskknöl som sitter på nästippen :/

Vad tror ni det kan vara? Hur får man bort den? Försökt med uttorkande gel och sprit. Inget har gett effekt.

Vill du vara med på tv?
  1. 17 apr -13
  1. vanillapepp
  1. 1

Jag tror att det är en por som har täppts igen och att talget har bildat en liten knöl under huden. De kallas Milier!

skonhetsexperten.blogg.se/2011...
  1. 17 apr -13
  1. stadium
  1. 0

Fast det där verkar vara små prickar? Min är stor :o
  1. 17 apr -13
  1. vanillapepp
  1. 1

Hur stor är den?

Eller kanske har du försökt att klämma ut en pormask, och så har du fått en sån där "vårta"?
  1. 17 apr -13
  1. stadium
  1. 0

Svårt att förklara, men detta är en bild på någon tjej (inte jag) som har något liknande fast under näsan. På mig är den lite större och sitter på nästippen vilket gör att det ser ut som att jag har två nästippar typ. Spelar liksom ingen roll om man drar på concealer.

1. 17 apr -13
  1. stadium
  1. 0

Hon har dock en finne, min är inte det :P
  1. 17 apr -13
  1. vanillapepp
  1. 1

Det kanske är värt ett besök hos en hudterapeut?
  1. 17 apr -13
  1. stayeen
  1. 11

Näscancer. Nerå men har du testat och klämma på den?
En cysta kanske?
  1. 17 apr -13
  1. vanillapepp
  1. 1

Kläm inte! det blir antagligen värre då!
  1. 17 apr -13
  1. stayeen
  1. 11

Alla säger så "åhhh det blir värre" men när man hft den så länge så finns det ingen utväg. Men man behöver inte klämma jättehårt utan bara trycka försiktigt
  1. 17 apr -13
  1. stadium
  1. 0

vanillapepp: Jo exakt det får väl bli så! Vettetusan när man har tid med det dock!

stayeen: Det är ingen finne så att klämma på den utan vetskap vore korkat.
  1. 17 apr -13
  1. stayeen
  1. 11

Jaja gör som du vill
  1. 17 apr -13
  1. stadium
  1. 0

Det är som en broskbit. Den går inte att klämma. Tror det enda alternativet är att skära eller penetrera med en nål och det vågar jag då inte