Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas LouizeD
Kön: Tjej
Bor: Skåne
Inloggad: 17 aug -09
Recensioner: 0
Bilder: 3
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2008-03-08
Tid: 18:28
Svar: 6
Visningar: 735

Blondera mörkt hår?

Dela:

Jag funderar på att blondera mitt hår. Det var inte länge sedan jag färgade det svart, men färgen har typ gått ur, så det är mörkt brunt. Men, jag skulle vilja veta mer om hur man gör och vilka produkter man kan använda till mörkt hår så att man undviker att det blir orange eller missfärgat. Ge tips gott folk!

1. 11 mar -08
  1. Girl83
  1. 0

Blondera mörkt hår?

jag har oxå mörkbrunt hår, nästan svart naturligt. Jag gick till frissan och gjorde en avfärgning först och sen la jag på en ljusbrun färg. Sen lät jag håret vila lite och gick sedan tillbaka och gjorde en massa blonda slingor med en hätta. Resultatet blev först gult (det får du nästan räkna med om du är så mörk som du är) Men jag köpte silverschampo och en silvertoning och nu är det mer naturligt blont =) För att undvika gult så mycket som det nu går så ska du väl använda ask- färger eller pärlemor. Men bäst är att gå till frissan!! Lycka till
  1. 11 mar -08
  1. LouizeD
  1. 3

Okej, för jag tänkte göra det själv, fast börja med lite mörkare färger och ta mig uppåt.
Typ lite brunt först, sen ljust brunt, sen mörk blondt osv.
Men jag vet inte hur det kommer att bli, antingen fett orange eller ljusbrunt eller ngt, jag ska såklart inte färga håret utan bara slinga det med hätta, tills jag får den rätta färgen. Fast jag vet att jag inte ska börja med superblondt för då blir håret bara orange. Men silverschampoo? Är det bra när man vill ha ''blondt'' hår?
  1. 11 mar -08
  1. Blonde
  1. 0

Jag tror att den här länken kan hjälpa dig: this.fakedew.net/vit/ Den handlar om hur man kan få platinablont/vitblont hår men jag tror att den vara till hjälp om man vill uppnå någon annan blond nyans också.
  1. 11 mar -08
  1. LouizeD
  1. 3

Okej, tack så mkt :)
  1. 11 mar -08
  1. Hannah85a
  1. 12

D måate gå till en frisör för att få ett bra resultat.
det går hur bra som helst att ta bort det gula i håret,det gör man med hjälp av en färg som bearbetar bort dom gula pigmenten efter du har blekt det.Jag vet jag är frisör :)
  1. 11 mar -08
  1. LouizeD
  1. 3

okej, men asså jag har inte färgat det än.
men funderar på det, men jag ska inte ha platinablondt, bara typ mörkboldt typ, lite ljusare än den färgen jag har nu :P