Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Lion
Kön: Tjej
Bor: Västernorrland
Inloggad: 16 nov -09
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 16
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2009-02-01
Tid: 23:25
Svar: 36
Visningar: 1636

Hårolja som får håret att växa

Dela:

Hej, googlade på 30tals mode och råkade komma in på någon sida där dem säljer (enligt dem) jättebra håroljor från indien som tydligen gör att håret blir mjukt och växer fortare, citerar:

Newly discovered ancient hair growing formula gets your hair to grow 2-3 inches a month rather than the usual .5- inches! Plus it ensures you will never have a bad hair day and stimulates the growth of strong, thick, silky hair
Märket heter Nara.

Så här är mina frågor
1. Hur långt är 3 inches?
2. Någon som beställt från den sidan som vet att det är ett seriöst företag?
3. Någon som tror på det som står där eller borde man strunta i att testa? Dem garanterar pengarna tillbaka om man inte är nöjd...

1. 1 feb -09
  1. Fliz
  1. -

Hårolja som får håret att växa

3 in = 7.6 cm
  1. 1 feb -09
  1. expressive
  1. -

jag vet att kokos olja eller mandels olja är bra för håret... håret växer snabbare.. man tappar hår mindre och så blir hårstrådet tjockare :)
  1. 1 feb -09
  1. Fliz
  1. -

vart köper man kokos och mandel olja som är bra billigt då? Nu blev jag intresserad !
  1. 1 feb -09
  1. Lion
  1. 0

okej, tack;D
  1. 1 feb -09
  1. expressive
  1. -

hehe mandelolja kan du köpa från apoteket.. de finns till make up men också till hår... det är bara o fråga dem..
annars kan du gå till såna hårvård butiker eller hudvårdbutiker me.. försök bara att köpa en som består endast om mandelolja...för då får man bättre resultat.. mandelolja e bra för massa saker.. huden... håret...naglar har jag hört me.. men håret använder jag själv o de e superbra... min sista flaska köpte ja från utomlands o de va ännu bättre.. men dem på apoteket är också bra ^^
  1. 1 feb -09
  1. Fliz
  1. -

tack för tipsen! Hut mycket brukar de gå på, prismässigt?
  1. 1 feb -09
  1. expressive
  1. -

hmm de kostar runt 42-45... om de nu inte har ändrats.. men inte mer än 50..
bara se till att de e 100% olja... asså mandelolja .... för man vet aldrig va andra ämne som de e blandat me kan göra... men apoteket har bra.. me om du köper från såna life butiker lr hälso butiker så kolla om de har 100% olja
  1. 2 feb -09
  1. Fliz
  1. -

okej okej!
  1. 2 feb -09
  1. Sandru
  1. 1

men blr inte håret flåtingt om det bara är olja?:O
  1. 2 feb -09
  1. hairdresser
  1. -

hur ska man använda d?
  1. 2 feb -09
  1. expressive
  1. -

asså man ska ju aldrig lägga för mkt olja på håret lr nåt...
ni tar mandelolja och smörjar i håret i ca. 5 min.. och sedan låter de va i 30 min ungefär innan ni ska duscha.. man får lenare hår och dessutom hårbotten eller va de nu heter.. får bättre styrka och liv och därför kommer håret växa snabbare o blir starkare..
OBS! ni ska inte göra detta varje dag... utan att ni ska göra det max 2 gng per vecka,...och dem som har fett hår eller fett på hårbotten ska helst avstå från att göra detta..!

Man kan också använda ÄGG.. de ger jätte bra näring till håret..! man masserar in två äggulor i håret, och låter det verka i två timmar innan det sköljs ur..

och en sak till
om ni har endast problem med torra hårtoppar eller sönder blekt hår så kan man använda olivolja. Blanda ordentligt med färsk pressad citronsaft och olivolja i en kopp och använd sedan i håret. MEN man ska inte ha citron i håret o va i solen!!
  1. 2 feb -09
  1. expressive
  1. -

ni får också tänka på att alla har olika hårtyp och det är jätte viktigt att om man har fett hår så ska man inte hälla massa me olja i håret för de ramlar håret lätt ...
och om man har torrt hår så e alla de här metoderna jätte bra till håret...
det funkar på normalt hår med..
  1. 2 feb -09
  1. expressive
  1. -

obs glömde tillägga att dem som hat torrt hår kan låta oljan vara kvar ca 1 timma innan dem ska duscha men inte mer än 1 timma :)
  1. 2 feb -09
  1. marvald
  1. 0

Jag har hört att man kan få grönt hår av olivolja i blont hår. Stämmer det?