Kom ihåg inloggning
Bild saknas sjutillfem
Kön: Tjej
Bor: -
Inloggad: 16 apr -10
Recensioner: -
Bilder: -
Gästbok: -
Blogg: -
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad:
Tid: 08:45
Svar: 7
Visningar: 437

Hårförlängning med keratinvax

Ja nu är det såhär att jag vill förlänga håret! Jag har tidigare använt mig av weavingmetoden, denna gjorde dels att mitt hår som var flätat, dvs där löshåret var fastsytt, blev mögligt. Det kliade också extremt mycket och det kändes som att ständigt gå runt med en hjälm, och man såg rätt väl att det var fejk. Har på senaste tiden därför använt mig av clips men tycker det känns konstigt med... Det sägs ju vara det som sliter mest om man använder det dagligen vilket jag gör, dock tar jag av det på kvällen vilket jag också tycker känns konstigt. Att ha långt hår på dagen och kort på kvällen. Jag vill ju ha långt alltid.

Så. Nu har jag bestämt mig för att testa keratinvax. Sägs ju vara det skonsammaste och bästa för det naturligaste resultatet vilket jag såklart är ute efter. Dock har jag rätt kort och tunt hår, så är rädd att det ska synas igenom... Det är dessutom blont.

Hjälp! Vad säger ni? Någon som har erfarenhet av keratinvax? Bra/dåligt?

1. 29 sep -09
  1. JennieBe
  1. 0

Hårförlängning med keratinvax

Jag har haft hårförlängning med keratinwax och trivdes rätt okej den första 1,5 månaden.. Sen kändes det som om håret blev slitet. Jag har fram tills nu trott att det inte skadade mitt hår- tills för någon vecka sedan när jag gick till frisören som frågade om jag haft löshår. Han såg nämligen att jag hade tester som gått av... Som jag knappt sett själv! Så, det är ganska skonsamt och skönt mot hårbotten men läs verkligen in dig på vilken salong som använder äkta ÄKTA och inte inköpt resthår som många salonger gör. Det är svinsnyggt i början iaf!:) Om du har supersupertunt hår kan du vara i behov av att tupera ditt hår där uppe varje dag så att de inte glider emellan och syns. Jag har också tunt hår och var rädd att de skulle synas och ibland tror jag de gjorde det men jag har brunt hår. Tänk på att ta lagom hår. Lycka till!
  1. 29 sep -09
  1. sjutillfem
  1. -

Håret har jag tänkt att köpa själv. Köper då äkta från taj mahal (det ska ju vara bäst?) så jag är försäkrad om det. Går sedan till en frisör som just nu har en salong hemma hos sig. Det blir lite billigare då. Hehe.

Tupera håret gör jag i vanliga fall också så det är ju inga problem.. Men hur pass slitet blev ditt? Är det något du rekommenderar?
  1. 29 sep -09
  1. JennieBe
  1. 0

Jag har också provat på med clips och mellan clips och keratin väljer jag keratin. Man slipper tupera supermycket. Nackdelen är att man kan bli trött på att det sitter permanent i flera månader. Men det är nog olika från person till person. Jag har hört både bu & bä om Taj Mahal. Kolla med frisören som ska göra det vad hon tror om håret. Absolut bäst hår fick jag på en afrosalong i Solna.. och billigt var det. Dock ville keratinet efter 2 månader lossna lite men det slet minst. Hon gjorde med en metod från New York där hon formade waxet mellan fingrarna.
  1. 29 sep -09
  1. sjutillfem
  1. -

Ok. Jo för som sagt så kör jag med clips nu men tycker det känns jättekonstigt att ta av sig en del av håret på kvällen. Känns så himla fejkat. Pojkvännen tycker nog detsamma även om han inte vågar säga nåt, hehe.
  1. 29 sep -09
  1. aiiight
  1. 0

Jag har EXAKT samma problem som dig haha!
Tror att keratin är bäst, nästan alla säger det.. undrar dock om d kommer bli svårt att hitta en färg somn passa till mitt hår.. minsa lilla fel gul eller grå nyans kommer ju synas dirren..
  1. 9 okt -09
  1. Beauty1985
  1. 2

hej
jag är själv utbildad och jobbar med keratinwax metoden, är man duktig och kan sköta om sin förlängning kan den hålla upp till 6 månader utan att det sliter nånting på ditt hår. Jag gör förlängningar för 1000 kr inkl hår. Jag har jobbat i 4 år och har inte haft nån kund som klagat på att det sliter eller det syns. Självklart lär jag dit lite tips o knep om hur du ska ta hand om förlängningen. Håret jag använder är ÄKTA som igår att färga locka platta som ditt eget hår. Så go for it säger jag =)
  1. 21 okt -09
  1. WixX
  1. -

Av egen erfaranhet så kan jag säga att med vax så hade jag ett helvete , i början brydde man sig inte så mkt men efter ett tag blev de bara jobbigt.. Kändes som att man hade massa klumpar i huvudet och (den jag gjorde hos kanske gjorde fel) man såg i vissa frisyrer att jag hade fårförlängning i vilket jag heller inte gillade. Och duscningen va lite halvjobbig eftersom man inte kunde tvätta håret som man ville. Egentligen va jag helnöjd tills jag skulle ta ur löshåret .. DÄR kom mitt helvete , jag vet inte hur många gånger man grät och ville ta hårtrimmern istället för att gå igenom den plågan .. Efter många om och men så fick jag iallafall ut de .. Men nu har jag funderingar på att sätta i hårfölängning igen , men finns det något smidigare sätt förutom vax? Har funderat på microringar eller att sy fast håret men jag vet inte än .. Någon som har nått bra tips?