Kom ihåg inloggning
Bild saknas bojnk
Kön: Tjej
Bor: Jönköping
Inloggad: 7 dgr
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2011-10-08
Tid: 17:58
Svar: 10
Visningar: 1017

Få håret rakt utan plattång

Hej!

Vet nån nåt sätt att få rätt platt hår på utan att platta? typ borsta och samtidigt ta i nåt särskilt medel eller liknande metoder?

1. 8 okt -11
  1. ana-maya
  1. 0

Få håret rakt utan plattång

nope, således du inte vill rakpermanenta och förstöra det för gott. Man kan göra keratin behandling eller brazilian blow out det rekommenderar jag men det blir inte lika platt för alla och alla har inte råd med det med tanke på att det inte håller så länge
  1. 8 okt -11
  1. Jullegbg
  1. 0

Man kan köpa Brazilian keratinbehandling på nätet, jag har gjort behandlingen i dag och lagt ut ett inlägg som heter tips här i dag. Jag betalade 600 kr för en behandling. Tidigare har det bara gått att göra detta på salong men nu kan alla göra det. Jag är helnöjd, grymt resultat. stil4all.se heter stället.

1. 8 okt -11
  1. bojnk
  1. 0

Okej, men det sliter vell rätt mkt på håret det med eller? du som hjorde det hemma.,? ja har väldigt lockigt hår som ärrättsvårt o få platt med..
  1. 8 okt -11
  1. Jullegbg
  1. 0

det är inga starka medel, det är bara keratin. De har frågor och svar du kan läsa. det sliter inte alls på håret. Mitt hår är lockigt och blir rakt men inte spikrakt.
  1. 8 okt -11
  1. bojnk
  1. 0

Aha va bra! Men hur ofta måste man göra det då för att det ska hålla sej hyffsat rakt?
  1. 8 okt -11
  1. Jullegbg
  1. 0

var 3e månad
  1. 9 okt -11
  1. pubes
  1. 13

Jag pratade med min frisör om brazilian blowout och hon berättade att förut så innehöll produkten ett ämne, formaldehyd (detta används bla för att göra lakan raka utan att stryka), och då höll sig håret rakt i upp till 12 veckor. Men eftersom brazilian blowout skrev att det absolut INTE innehöll detta ämne (som är cancerframkallande), fastän det gjorde det, så var dom tvungen att sluta tillverka det och göra en ny produkt utan formaldehyd. Denna nya behandling höll inte alls och hon rekommenderade ingen att göra behandlingen, det var bara bortkastade pengar.
  1. 9 okt -11
  1. bojnk
  1. 0

Okej, stört o ljuga om en sån grej så mänskor kan få cancer! Tror ja skiter i det där, får stå ut med mina lockar :P
  1. 9 okt -11
  1. ReleaseMe
  1. 3

Jag fönar håret med en rundborste, då blir det riktigt rakt och inte frissigt.( Har lockigt hår)
  1. 9 okt -11
  1. pubes
  1. 13

Ja, men nu vet jag ju inte om den där hemmaprodukten som "Jullegbg" köpt innehåller det där ämnet. Dock så sa min frisör att brazilian blowout utan formaldehyd inte var så bra, men då tycker jag att det är bättre att kolla recensioner på den där hemmaprodukten istället, det KAN ju funka, men det kanske inte har samma standard som den med formaldehyd.
Liknande diskussioner: