Kom ihåg inloggning
Bild saknas doriss
Kön: Tjej
Bor: Blekinge
Inloggad: 29:e jan
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-05-29
Tid: 15:13
Svar: 2
Visningar: 97

Tjockt hår

Jag har ett skandinaviskt blond hår men mitt hår är oxå jättetjockt, vet inte vad jag ska göra? Omm jag plattar det så står det ändå ut. Efter 4 dagar om jag inte har tvättar det så börjar det lägga sig lite. Varje gång jag är hos frissan så tunnar jag det men det känns som det är lika tjockt igen efter någon vecka. Mitt hår är också enormt torrt använder silikon droppar men det hjälper inte så mycket... SNÄLLLAA hjälp mig vad ska jag göra? finns det någon produkt som kan hjälpa mig?

1. 29 maj -12
  1. eemiz
  1. 8

Tjockt hår

Jag har tjockt stort och ganska frissigt hår! Har börjat bli bättre redan efter 3 gångers användning av Dove Noisturising oil care (kan inte stava, googla) serien, alltså schampo, deras intensiv balsam och inpackningen. Du kanske redan testat dessa men det funkar på mig. Har haft strävt och afro hår innan nästan haha och så testa jag denna serie. Nu helt mjukt som det va innan jag börja med min plattning. :)

Åh, jag med!

Ha produkter som fuktar bra, när håret är torrt blir det "större", i alla fall mitt. Det jobbigaste på sommaren är att det är så varmt i nacken, för mig i alla fall. Man kan sätta upp underhåret och ha det andra hängandes över, då blir det ganska luftigt :)

Men annars är det nog att klippa en frisyr som "passar" ditt hår.

Testa kanske balsammetoden för att återfukta håret? Investera i en bra fet hårmask/inpackning?
Liknande diskussioner: