Kom ihåg inloggning
SweetDumb
Kön: Tjej
Bor: Västernorrland
Inloggad: 29:e apr
Recensioner: 0
Bilder: 17
Gästbok: 8
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-06-11
Tid: 10:09
Svar: 7
Visningar: 261

Fet hårbotten, torra längder

Börjar bli så less på att jag så lätt blir fet i hårbotten, medan resten av håret är helt torrt och fint. Jag måste tvätta håret varannan dag, och ännu oftare då jag tränar förstås.

Någon som känner till någon bra produkt, antingen för fet hårbotten och torra längder, eller något som är bra då man tränar mycket? skulle verkligen vara hjälpsamt :)

1. 11 jun -12
  1. picknick
  1. 91

Fet hårbotten, torra längder

Mot torra längder är den här helt underbar! Har använt den i 1,5 år och kommer nog aldrig att sluta. Köpte en 150 ml flaska och den tog slut i förra veckan först! :O Och då råkade jag tappa ur nästan hälften i min necessär en gång så det är verkligen dryg

www.lyko.se/sv/artiklar/farouk...
  1. 11 jun -12
  1. Tany86
  1. 0

du ändvänder väl INTE balsam i hela håret???
  1. 11 jun -12
  1. SweetDumb
  1. 17

picknick: ser nu att jag kanske inte uttryckte mig tillräckligt tydligt! jag menade att resten av håret är normal-torrt som det ska vara, det är den feta hårbotten som är problemet. Men tack ändå :)

Tany86: Nej, är medveten om att man inte ska ha balsam i hårbotten :) men jag använder inte balsam särskilt ofta heller!
  1. 11 jun -12
  1. picknick
  1. 91

Aha då fattar jag. Då är du nog ute efter ngt annat ja :)
  1. 12 jun -12
  1. makap
  1. 5

Det är bara att vänja håret tyvärr, kan ta jättelång tid. Tvätta typ 3 ggr per vecka, använd torrschampoo sålänge.
  1. 12 jun -12
  1. Vanillie
  1. 0

Torrschampo är jättebra, eftersom att det inte förstör ditt hår som schampo gör.
Läs på Lockig.se, balsammetoden kan vara något för dig eftersom att din hårbotten inte mår bra. Den överproducerar fett för att kompensera när du ger det stryk av mycket schampo.
Annars har Kérasatse en ny hårvårdsserie för fet hårbotten och torra längder, Cristalline heter den.
Kolla det!
  1. 13 jun -12
  1. SweetDumb
  1. 17

Chellie: jag gillar inte att ha torrschampo för då ser det ut som att jag har jättemycket mjäll :/ har mörkbrunt hår så.. men jag ska kolla in den där serien, det lät lovande. Tack så mycket för tipset! :)
Liknande diskussioner: