Kom ihåg inloggning
Bild saknas rrNb
Kön: Tjej
Bor: -
Inloggad: 31:a aug
Recensioner: -
Bilder: -
Gästbok: -
Blogg: -
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2013-03-05
Tid: 23:50
Svar: 10
Visningar: 448

Bleka håret... hjälp!

Dela:

Jag har tidigare aldrig färgat håret, men funderar nu på att färga det. Har inte råd att besöka en frisör, och vill därför ha hjälp av er som har blekt håret hemma tidigare! Kanske också borde tillägga att jag har mörkbrunt hår.

Några frågor
* Vad ska jag använda för produkter? vilka märken osv.
* Ca hur många gånger måste man bleka håret?
* Är det bättre om man slingar?
* Hur ska jag undvika att få rött/orange hår?

Om du har lyckats med att färga håret hemma och fått ett bra resultat så kommentera gärna!

Kolla bilden! Vill ha den färgen, hur ska jag göra?!

http:// Bleka håret... hjälp!

Vill du vara med på tv?
  1. 6 mar -13
  1. Kimberlys
  1. -

Bleka håret... hjälp!

Köp ett slingpaket, spelar inge roll vilket, och gör TUNNA slingor över hela håret :) gjorde de på min vän häromdagen och de blev superfint :) slingorna kommer bli finare på ditt hår eftersom det är ofärgat :)
  1. 6 mar -13
  1. rrNb
  1. -

Ok tack! Hur mycket brukar priset ligga runt för ett paket? och behöver jag endast ett paket? Kommer resultatet då bli som på bilden? eller måste jag slinga fler gånger, om det är fallet hur länge ska jag vänta efter första slingningen. Behöver jag använda nå produkter efteråt?
  1. 6 mar -13
  1. Sevenseed
  1. 3

Det kommer ta 2-3 gånger, kanske mer. Vänta minst sex veckor mellan varje omgång. Slingor är det som gäller för ett bättre resultat.

Men bäst är att gå till en frisör.
  1. 8 mar -13
  1. rrNb
  1. -

Kan jag använda: Jane Hellen Mood Ultrablond: För att bleka håret, 2ggr för att få det bra..
Sedan Jane Hellen Mood Askblond för att få bort det orange? Eller behövs denna produkt ens? Sedan lägger jag på den färgen jag vill ha?
HJÄLP!
  1. 8 mar -13
  1. Kimberlys
  1. -

om du lägger på en askblond färg så är risken att de blir grått.
gör slingor en gång, om det inte blir så som du vill ha det så gör slingor en gång till efter en vecka eller två. slingorna kan bli väldigt fina MEN det krävs ett bra jobb från dig.
och som sagt, använd ingen ask färg, det kan bli grått.
  1. 8 mar -13
  1. Kimberlys
  1. -

om du är väldigt petig med håret och hur färgen ska bli så skulle jag föreslå att du lägger upp en bild på ditt hår efter första slingpaketet, blir enklare för mig att hjälpa dig då! :)
  1. 15 mar -13
  1. rrNb
  1. -

Ungefär såhär ser håret ut nu ( ingen blixt)

Bleka håret... hjälp!
  1. 15 mar -13
  1. rrNb
  1. -

Bleka håret... hjälp!
  1. 15 mar -13
  1. ELENAS
  1. -

När jag blekte håret testade jag alla möjliga sorter men det som funkade bäst var Depends blondering! Den har blått pulver vilket gör att det blir blond istället för gult! Sen beroende på hur ljus du vill bli får du välja hur många nyanser det ska blekas.

Men som många andra skriver så är det bäst att gå till frisören. Då får du ju det resultat du vill ha med en gång. Om du bleker det hemma kanske du måste göra det flera gånger och det kanske slutar med att du kommer upp i samma summa pengar som du hade betalat hos frisören, du kan ju alltid gå in och prata med någon salong och fråga vad det hade kostat :)

Bleka håret... hjälp!
  1. 15 mar -13
  1. rrNb
  1. -

Jag ska nog bara slinga, vill ha som bild nummer två som jag ''kommenterat'' :)