Kom ihåg inloggning
Bild saknas fippe
Kön: Tjej
Bor: Skåne
Inloggad: 14 jul -09
Recensioner: 1
Bilder: 0
Gästbok: 12
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2006-06-15
Tid: 12:50
Svar: 13
Visningar: 1840

Inåtväxande hårstrån...

Dela:

Får alltid inåtväxande hårsträn runt bikinilinjen, eftersom jag rakar mig. Är helt rödprickig där. Lagom kul till sommaren. Hur gör man för att bli av med skiten o så att det inte kommer igen? :(

1. 15 jun -06
  1. Elilin
  1. -

Inåtväxande hårstrån...

peela huden, det brukar hjälpa och få bort dem.. du kan ju testa att vaxa? om du vågar:P då blir de ju dessutom tunnare och tunnare för varje gång du gör det.
  1. 15 jun -06
  1. little.nova
  1. 13

ja, det där är jobbigt, så får jag med, tycker jag har testat det mesta men det fungerar inte för mig men du kan ju testa tex har jag hört att man kan ta deo på efter man rakat, eller glidmedel. använder mycket raklödder o nya rakhyvel varje gång, vaxa men det kan bli lika rödprickig o jobbigt då med, testa o ta nån hårborttagningsmedel isället tex weet eller opilca. ja du får se vad du tycker
  1. 15 jun -06
  1. Elilin
  1. -

eller ta på lite alsolsprit just för att dämpa det röda litegrann.. det hjälper lite faktiskt.
  1. 17 jun -06
  1. Dawn
  1. -

raka medhårs, inte mothårs. blir inte riktigt så nära så du får äl raka oftare men för mig har det verklöigen hjälpt!
  1. 17 jun -06
  1. fippe
  1. 0

Ska teta o peela lite ikväll då, har också testat att noppa med pinsett :D fast ja, dte funkade inte det heller, nu är dte bara peeling som kan rädda mig, får väl ananrs sola så mycket att inte de röda prickarna syns.. :)
  1. 17 jun -06
  1. MelloWYello
  1. 0

ja...peela e det bästa tipset, men inte direkt efteråt, och inte heller om det är inflammerat... Då sprider du bara ut inflammationen o riskerar att det blir ännu värre. Gäller samma som att du inte ska peela i ansiktet om du har finnar som är inflammerade. Ett bra tips är att använda dig av AHA i bikinilinjen ( inte för koncentrerad dock...), och se till att tillföra fukt fukt fukt.
  1. 18 jun -06
  1. Dawn
  1. -

Vadå AHA? Till vad och hur? :)
  1. 23 jun -06
  1. MelloWYello
  1. 0

En creme som innehåller AHA syror, för att peela huden utan att "röra runt" i den med korn o grejer... Verkar ju även läkande och återförnyande vilket kan vara bra eftersom jag misstänker att du har små ärr efter tidigare inväxta hårstrån. Finns lite olika cremer att välja på, se bara till att inte ha för stark koncentration så det förtunnar huden för mycket. Man är hemskt känslig o har ganska tunn hud just i bikinilinjen så det gäller att vara lite försiktigt. Men funkar kanonbra! Tips på en supercreme som egentligen är en nattcreme till ansiktet är "Rejuvenating AHA 8" från SPA- märket Kerstin Florian. Det är verkligen en fantastisk creme som jag säljer MASSOR av, o gästerna blir alltid glada o nöjda! Kostar runt 359:- beroende av var du köper den.. används 2 ggr/ vecka under natten, tvätta bara av på morgonen så e det klart!
  1. 26 jun -07
  1. Modigh
  1. 0

pröva något som heter velona...cp-bra..hade samma problem förr jag me..nu e d jätte bra..
  1. 28 jun -07
  1. Ruca
  1. 6

Scrubba både före och efter rakning, och smörj med en lugnande kräm efteråt. När jag får inåtväxande brukar jag sätta mig med en pincett och dra ut dom, eftersom prickarna är inflammerade hårsäckar. Alltså, TAR DU BORT HÅRET. FÖRSVINNER PRICKEN! =)
  1. 23 okt -07
  1. Johanna0303
  1. -

Helst ska du inte raka dig om du får inåtväxande hårstrån, det kan vara farligt. Men testa de tipps andra gett dig så hoppas vi på att det blir bättre för de e ju inte så kul att sluta raka sig. De finns en sjukdom man kan få av rakning så d e inte kul o få heller, en väninna till mig har den o de e plågsamt vill jag lova =(
  1. 24 okt -07
  1. fippe
  1. 0

Johanna0303: Vad är det för sjukdom? Känns ju inte så lockande att sluta raka sig =/ Men de här inåtväxande håren gör mig tokig!
  1. 24 okt -07
  1. Johanna0303
  1. -

En ganska ny könssjukdom man kan få av rakning om man är känslig. D börjar me små prickar som gör ont o så fortsätter man så kan de bli värre mer irreterat o går de längre kan man få små varfyllda blåsor, nästan som finnar. Tar du inte de på allvar så kan du utveckla en sjukdom. Då kan få bölder som aldrig försvinner, du får smärta som om det "brinner" där ner å du får skit ont. Du kan nästan inte ha sex för de gör så ont. Tyvärr är sjukdomen så ny så de finns ingen medicin lr botmedel än. Det är inte kul kan jag säga.