Kom ihåg inloggning
festflikka
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 28 maj -07
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 1
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2006-11-21
Tid: 15:34
Svar: 18
Visningar: 1968

Diane p-piller mot acne

Dela:

Hej! Om drygt en månad åker jag på språkresa till Miami. Skall bli så underbart men det som stör mig är finnarna. Vill inte behöva använda smink i värmen. Jag har länge funderat på att börja äta Diane för det men är rädd för biverkningar. Därför vore jag jätteglad om ni som äter eller känner någon som ätit Diane kan skriva hur det fungerade för er och om ni fick biverkningar. Hur lång tid tar det innan man ser resultat och måste jag gå till läkaren eller gynekologen först? Finns väl något som heter Yasmin också. Fungerar de bra? Tacksam för era svar=)

1. 21 nov -06
  1. Hoops
  1. 0

Diane p-piller mot acne

Jag äter Diane nu.

Du kommer nog inte märka så fruktansvärt mycket redan om en månad, tyvärr.

På mig har det fungerat otroligt bra. Hade provat allt allt allt (förutom det mest extrema - Roacuttan.. hur det nu stavas) innan, och inget fungerade. Det gjorde däremot Diane. Numera har jag bara enstaka finnar i ansiktet i samband med mens, hur skönt som helst! (Hade mycket både på rygg och i ansikte innan)

Biverkningar är, som alltid, olika från person till person - men jag har bara märkt av humörsvängningarna. Har lättare för att gråta än när jag inte åt Diane, men att ha "renare" hy väger definitivt upp!

Eftersom att Diane står i FASS som ett acnemedel så måste du gå till ex din husläkare och få det utskrivet.

Kramar

1. 21 nov -06
  1. tigersoftis
  1. 4

Håller helt med "Hoops"! Jag hade Diane i ett par år. Vågade inte sluta först, men gjorde det i somras och har inte fått tillbaka finnarna vilket jag hört att man kunde få. Det var iaf det enda, verkligen ENDA som funkade (inte heller jag har testat Roaccutan) och det var en enorm lättnad att ÄNTLIGEN kunna gå ut utan smink. Fy vad dåligt jag mådde av finnarna.
Upplevde inga biverkningar alls, men dom är säkert lika dom man får med p-piller och jag växlade direkt mellan p-piller och Diane så jag märkte inget.
Lycka till, det är definitivt värt att testa!
  1. 22 nov -06
  1. cachonda
  1. 0

Är Diane bättre mot finnar än Yasmine?
Och vem skriver ut det? kan hudläkaren göra det?
Jag behöver inte p-piller för den andra sakens skull, men kan man få det ändå eller?
  1. 22 nov -06
  1. tigersoftis
  1. 4

Det är läkare som skriver ut det, tex hudläkare. Jag fick mina utskrivna av gynekologen. Barnmorskor får INTE skriva ut dom eftersom dom i Sverige inte får räknas som preventivmedel (vilket dom ju gör i USA).
Det är mycket möjligt att Yasmine funkar bättre på dig än Diane, även om Diane är "designat" för att avhjälpa akne. Vad som inte alls funkar på någon funkar toppen på en annan.
Jag har aldrig haft Yasmine och kan inte uttala mig om det.
Eftersom Diane även är ett preventivmedel tar du inga andra samtidigt. Men som sagt, i Sverige skrivs det ut mot akne :)
Lycka till!
  1. 23 nov -06
  1. RedLabel
  1. 0

Jag åt Diane förra året, det tog ca 2 månader innan jag märkte nån skillnad men oj vad bra det blev :) märkte inte några biverkningar av det direkt, jag var redan deppig och tjock men när hyn blev bättre mådde jag bättre också :) jag slutade med dom för typ 9 månader sen och det har inte blivit dåligt igen. Jag fick dem utskrivna av en privat hudläkare.
  1. 23 nov -06
  1. cachonda
  1. 0

men måste man behöva preventivmedel för att få det..eller räcker det med att man vill ha det pga att man vill få bättre hy? kan man äta det samtidigt som man äter tetralysal?
  1. 23 nov -06
  1. RedLabel
  1. 0

nejdå det måste man inte, Diane är gjort för personer som vill få bättre hy och jag fick det endast av den anledningen. Men du ska nog inte äta några andra läkemedel samtidigt, det kan förstöra effekten.
  1. 11 jan -07
  1. shakeit
  1. 21

Hej! Jag har käkat tre omgångarmed acnemedicin. bla. tetralysar och oxytetral. Funderar på att börja med Diane efter att ha läst detta. Min hudläkare snackade något om att jag fick börja med p-piller om inte detta hjälpte...har inte hjälpt så mycket. Jag tänkte fråga, går man upp i vikt av dem? alltså får man större sötsug och så? (:
  1. 12 jun -07
  1. Myll
  1. 0

Jag testade diane för några år sedan. Fungerade jättebra, allt försvann på några dagar faktiskt. Blev så lycklig...men de varade inte länge. Fick jobbiga biverkningar så jag kunde inte fortsätta. För de flesta verkar de ta flera månader. P-pillret var nog väldigt starkt för mig. Men mina biverkningar var rätt ovanliga. Så diane är för övrigt ngt jag kan rekomendera starkt. Egentligen är det de enda läkemedlet mot akne som är bra. För att man kan äta pillret i flera år. Alla andra behandlingsmetoder är bara tillfälliga och man får tillbaka aknen efter behandling. Även roa. Lycka till där ute! Jag vet hur förjävligt de kan vara :(
  1. 12 jun -07
  1. Myll
  1. 0

Jag testade diane för några år sedan. Fungerade jättebra, allt försvann på några dagar faktiskt. Blev så lycklig...men de varade inte länge. Fick jobbiga biverkningar så jag kunde inte fortsätta. För de flesta verkar de ta flera månader. P-pillret var nog väldigt starkt för mig. Men mina biverkningar var rätt ovanliga. Så diane är för övrigt ngt jag kan rekomendera starkt. Egentligen är det de enda läkemedlet mot akne som är bra. För att man kan äta pillret i flera år. Alla andra behandlingsmetoder är bara tillfälliga och man får tillbaka aknen efter behandling. Även roa. Lycka till där ute! Jag vet hur förjävligt de kan vara :(
  1. 12 jun -07
  1. choklad
  1. 0

Myll: hur länge åt du det och kom finnarna tillbaka när du slutade?
  1. 12 jun -07
  1. Myll
  1. 0

Jag åt diane i ca en månad. (slutade sedan, pga biverkningarna) Eftersom de var så starka för mig hade jag mindre acne i ett halvår. Sedan kom allt tillbaka.

Man kan ju äta diane hur länge som helst. De är därför de är så bra.
  1. 13 jun -07
  1. choklad
  1. 0

jo, men det dumma är ju att man inte kan använda det som p-piller...eller jo, det kan man men det är inte lika säkert mot graviditet som andra p-piller... det står till o med i bipackssedeln att det ska användas mot acne o inte som preventivmedel..
  1. 13 jun -07
  1. Hoops
  1. 0

Det står så, men i praktiken så används det också som p-piller, skrivs ut som det.