Kom ihåg inloggning
kalstrom
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 8 jan -09
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 3
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2007-04-17
Tid: 12:35
Svar: 35
Visningar: 2934

Vita prickar runt ögonen!

Dela:

Hej!
Jag har en fråga som jag har frågat många hudexperter om som inte kunnat svara!
Det är så att jag har små vita prickar runt mina ögon som jag inte vet vad det är och framförallt hur man får bort dom!
De ser ut som mogna finnar fast lite vitare i färgen och det går inte att klämma dom, för det gör ont! Så om det är någon som vet vad det är eller kanske har samma problem så vore det bra om jag kunde veta hur man får bort dom!
Kram Kristin!

Vill du vara med på tv?
  1. 18 apr -07
  1. hairdresser
  1. -

Vita prickar runt ögonen!

oj, superbra :)
  1. 19 apr -07
  1. kalstrom
  1. 0

Ser där ja! Nu måste ja springa till hälsokosten! Eller om dom inte går bort får ja väl ringa platskirurgen! Tack för hjälpen! Hoppas d funkar nu! Men alla miller försvinner inte med jojobaoljan elle?
  1. 19 apr -07
  1. hairdresser
  1. -

hur mkt kostar d? :)
  1. 22 apr -07
  1. kalstrom
  1. 0

Oljan kostar 39 kr tror ja. Billigt å bra! Om det funkar!
  1. 22 apr -07
  1. Lemoncurd
  1. 0

Oljan går ju att använda till andra saker också, inpackning till håret, hudolja etc.
  1. 22 apr -07
  1. nohemy
  1. 1

jag fick bort mina när jag började använda ögonkräm, till mig sa dom att man fick dom när man använder för feta krämer vid ögonpartiet, eftersom d e ett så känsligt ställe med tunn hud å så...
  1. 22 apr -07
  1. karoliince
  1. 0

jag har ett på varje ögonlock typ, haha! :\
men min mormor däremot, hon hade ett stort precis
i ögongloben, och den har hon fått väck 2 ggr
hos doktorn! men den kommer tillbaka hela tiden.
men hon använder ju massa anti-rynkor krämer och sånt
så det beror väl på det då :P
  1. 11 maj -07
  1. cybermyzan
  1. 0

tjejer! det låter som milier, och de får man för att man har torr hy och huden försöker överkompensera genom att producera extra sebum. det kan dock inte komma igenom huden utan samlas som små fettknölar precis under huden.. en lite förenklad förklaring.

din hudterapeut tar bort dom lätt som ingenting samtidigt som hon/han gör porrengöring. gå och gör en ansiktsbehandling istället så får ni dessuom massage och en massa mys! (och en personligt och exakt ställd diagnos på just din hud)
det känns som mycket pengar men det är verkligen värt det!
lycka till!
  1. 11 maj -07
  1. Caliope
  1. -

Som kimberlyw skriver är rätt. De kommer av att man använt ex.vis dagkräm på ögonområdet under en längre tid. Använd alltid en kräm avsedd för huden runt ögonen. De är inte lätta att få bort, men de kan minskas om man slutar med fetkräm runt ögonen och använder ögonkräm. Beroende på hur mycket o stora de är, men till viss del kan de minskas, men annars är det hudterapeuten som du ska be om hjälp:)
  1. 23 jun -07
  1. annapannaa
  1. 10

kan det inte vara miller? det har jag under mina ögon efter att jag använt för fett ögonkärm, men dem sticker inte ut som finnar och ska inte klämmas, (går typ inte att klämma heller) då blir det ärr lätt. jag har frågat en hudvårdsexpert, och det går att gå till hudvårdsspeciallister så tar dem bort dem. det skulle tydligen inte göra så ont och vara rätt så billigt. mer än så vet jag inte om miller. någon som vet hur mycket det kostar?
  1. 24 jun -07
  1. HosiAnna
  1. -

Vill inte skrämmas men hade en sån under ögat en gång.
jag värmde upp en nål och skrapade upp ytskicket.
Sedan fick jag bort det vita.
Detta var alltså INTE en finne utan en sådan som ni har.
Men de blev inga poblem i mitt fall..
Men eftersom du har många borde du gå till vårdcentralen och liknande..
och få de borttaget
  1. 28 jun -07
  1. Ruca
  1. 6

MILLIER (milier, osäker på stavningen) kallas dom. Är små "finnar" fast ändå inte som du INTE ska klämma, dom hamnar runt ögonen ibland om man haft för fet kräm där eller liknande. Stick försiktigt hål på den med en vass nål, så går det lätt att trycka ut. Försök inte klämma utan att ha tryck hål först! Brukar också kunna få såna nån gång i halvåret, Går lätt att ta bort om man gör det försiktigt! Vålda inte =)
  1. 28 jun -07
  1. Juhannaa
  1. 7

Åh men härligt för mig! Jag har två stycken på mitt ögonlock. Läste här att man får dom av torr hy? Det är nog sant för jag har väldigt torr hy just kring ögonen och på ögonlocket.... Men jag kan ju inte precis "sticka hål med en nål", för då sticker jag mig bara rätt i ögat... Fast det är ju tur att dem är på ögonlocket så då syns dem ju inte så jätte mycket. :) ajo...
  1. 18 jul -07
  1. Saandra_a
  1. 0

Jag hade samma problem jättelänge förrut men dom försvann när jag började använda lite dyrare rengöringsmedel, som verkligen gjorde rent huden och använde ansikstvatten. Jag var p¨å make-up kurs då och hon som gjorde sminkningen trodde att det va pga att vattnet som kommer ur kranen so man tvättar sig med har inte samma PH-värde som huden i ansiketet och genom att ha anikstvatten jämnar man ut PH -värdet. Vet inte om de funkar för dig men de gjorde det för mig så det är en metid du kan testa om du vill. Hoppas de funkar!