Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas nilasor
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 26 maj -09
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2008-12-19
Tid: 16:08
Svar: 1
Visningar: 120

Sluta med clinique?

Dela:

Finns det någon därute som har använt Cliniques 3-stegsserie i mer än ett år och sedan försökt sluta??? Hur gick det för Dig isåfall?

Jag har använt serien i ungefär 3-4 år och förra året bestämde jag mig för att sluta och började trappa ner, först med tvålen och sedan med vattnet. Detta pågick ungefär 1-2 månader sedan blev min hud nedanför näsan helt förstörd! Det var som om huden blev helt chockad och bara skrek efter fukt, huden nästan torkade sönder. Så då köpte jag en massa fuktprodukter (tvätt+vatten) som jag blivit rekommenderade, bland annat L'oreals hydrafresh den rosa för känslig hud. Höll på med detta ungefär 3-4 veckor utan att se reslutat. Efter det köpte jag en mild peeling från apoteket och återgick till Cliniques produkter av rädsla att inte bli av med detta och efter detta började min hud komma i balans igen. Detta resulterade i att jag fick väldigt mörka fläckar (likt pigmentsförändringar) där jag varit uttorkad tidigare som sedan satt kvar ungefär 6 månader innan dom började mattas av.

Jag vill sluta med Clinique men vågar inte riktigt! Vill inte gå igenom samma sak igen, speciellt inte nyansförändringarna som aldrig verkade försvinna! Kan också känna i efterhand att jag kanske borde ha gått till någon hudterapeut för att få hjälp.

Skulle vilja veta om någon annan varit med om samma sak eller om någon slutat helt utan problem och isåfall hur gick du till väga!?

För övrigt är min hudtyp normal/känslig, men den känns betydligt torrare när jag använder Cliniques produkter.

1. 19 dec -08
  1. Myya
  1. 0

Sluta med clinique?

Mitt råd är: Sluta med clinique genast! De innehåller alldeles för hemska ingredienser. Jättemycket alkohol, mineraloljor, färgämnen och fan och hans moster.
Din hud är beroende av deras saker-
Jag har förstört min hud med deras produkter, när jag var yngre, och råder alla i min närhet att sluta med dem.
Tex innehåller deras "gula Creme" i huvudsak mineraloljor. Den uppfanns 1950 o har inte ändrats sen dess. Men alla vet ju att kemin utvecklas mer o mer. Det som man trodde var bra 1950 visar sig inte vara så bra på 2000talet (rökning tex)
Du får se till att satsa på nåt ordentligt märke. Loreal är samma sak som Clinique fast billigare (och innehåller mer vatten o parfymer)
Leta upp en hudterapeut (jag är en, men får inte skriva reklam i mina inlägg :)) så får du riktig hjälp.
Och lyssna inte på de som jobbar i varuhus på tex cliniquedisken, de är i 9,5 fall av 10 inte utbildade alls inom hudvård.
Lycka till!