Kom ihåg inloggning
Bild saknas Smilaren
Kön: Tjej
Bor: Skåne
Inloggad: 20 mar -11
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 26
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-03-02
Tid: 00:09
Svar: 9
Visningar: 706

Ta bort hår på armarna

Dela:

Mår jättedåligt över min hårväxt på armarna.. har alltid mått dåligt över det och använder helst långärmade tröjor även på sommaren. Det är inte bara mörka hårstrån utan de är även långa..
Vill inte raka eller så för då får man väl jättefult stubb på armarna och det ser väl inte riktigt klokt u Detsamma gäller väl om man vaxar?

Någon som brukar ta bort håret på armarna somkan ge tips?
Någon som gjort laserbehandling?

1. 2 mar -10
  1. nixxa
  1. 0

Ta bort hår på armarna

ALLTSÅ börja inte med sånt , lär dig leva med att du har mkt hår .
Du kommer ångra dig sen när du blir äldre , för det växer ju bara mer ifall du håller på och ta bort håret?
  1. 2 mar -10
  1. Berecca
  1. 6

Nej, det växer inte mer om man tar bort det.

Jag använder veet hårborttagningskräm till armarna. Funkar skitbra. Behövs bara göras 1 gng i månaden.
  1. 2 mar -10
  1. Alienne
  1. 0

Vaxning eller epilator borde ju funka bra, håller ju rätt länge och ger heller ingen ful grov stubb som rakning ger.
Har inga problem med jobbigt håriga armar just, men detta funkar ju på andra håriga områden så....
  1. 2 mar -10
  1. Berecca
  1. 6

Nää, det blir inte mörkare/grövre heller. Det kanske upplevs som så eftersom man har nåt att jämföra med när armarna är hårfria, men det är inte så.
  1. 2 mar -10
  1. KarolinaB
  1. -

Jag brukar vaxa mina armar och det är inte alls som att raka. Rakar du det så kommer det med tiden växa ut en ful och grov stubb. Men vaxar du så växer de ut men är fortfarande mjuka och ju fler gånger du vaxar desto mindre blir håren.
  1. 3 mar -10
  1. xoxo
  1. 0

ja vax eller epilatior är det bästa alternativet. Det du känner är enklast för dig. Om du rakar armarna får du kanske stubb men håret på armarna är ju mycket tunnare än håret på benen tex så det kommer ju inte synas eller kännas på det viset iaf
  1. 3 mar -10
  1. ExoticFruit
  1. 9

du kan alltid bleka armhåren:)
  1. 3 mar -10
  1. J_Ellhage
  1. 4

jag raka mina armar en gång när ja va liten å dom som säger att de inte blir mer, så blev de de iaf på mig! ja hade inte behövt raka mina armar igentligen men nu är de långa tunna ljusa strån som tur är men de har blivit betydligt fler å längre! men ja tror på Berecca att hårborttagningsmedel är bäst! de e ju samma med bena hade man inte börjat raka dom så hade ja samma där ljusa "fina" korta strån innan men nu är dom mörka å grövre om man låter de växa ut! samma nu när ja e gravid har fått massa korta ljusa hår över hela magen å de hade ja inga alls förut! Ja har med hört på salonger osv att de inte blir mer, grövre osv men ja tror inte på de eftersom de flesta människor upplever att de blir så!
  1. 3 mar -10
  1. Berecca
  1. 6

Men vad du glömmer är att man blir hårigare med åren + hormonerna spelar roll.

Man har inte samma strån idag som för 10 år sedan, så hur kan rakning man gjorde då påverka de strån som växer ut idag?

Börjar man raka benen i tonåren när det inte blitt grovt ännu så äre klart att det verkar som om det är rakningen som gör håren grövre med åren. Men det är ju i tonåren som hormonerna spökar. Samma som att man kan få "skägg" kring klimakteriet...

Så att du blitt hårig på magen har med hormonerna att göra.