Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas Rainbownerd
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 3 mar -10
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-03-03
Tid: 18:15
Svar: 8
Visningar: 535

Hur blir man brun?

Dela:

Hej Hej!!

Nu är det så att jag är en riktig blekfis och skulle vilja bli brun i sommar :)
Jag har väldigt känslig hud.
Jag har hört att det finns någon sololja som ska hjälpa?
snälla hjälp!
Vill inte bli en blekfis detta året igen :)

1. 3 mar -10
  1. elDina
  1. 0

Hur blir man brun?

Om du har känslig hy ska du inte använda sololja, det drar nämligen till sig "mer" strålar och chansen att bränna sig är större. Men börja sola tidigt och inte allt för länge i början, sen när du har fått grundfärgen är det väl bara att sola på. Glöm inte solskydd ;)
  1. 3 mar -10
  1. Berecca
  1. 6

Är du känslig så ska du absolut inte använda sololja!
  1. 3 mar -10
  1. delay
  1. 1

kan du inte använda brun utan sol då?
  1. 3 mar -10
  1. noellee
  1. 0

Jag är precis likadan! Men när jag väl vill bli brun så bränner jag mig bara. Därför laddar jag upp med att sola solarium 2 - 3 gånger i veckan någon vecka innan sommarlovet för att få en bra grund bränna, sen kommer solen bygga på den under sommaren så du blir riktigt snyggt latina brun ;)

(annars kan du fuska med en brun-utan-sol som man sprayar på kroppen, eller mer budget åhlens egna med avokado extract
  1. 3 mar -10
  1. quti
  1. 0

testa tabletter, typ solbrun, maxosol, eller nåt sånt?:) finns på life^^
  1. 3 mar -10
  1. dijs
  1. 0

ät mkt morötter :)
  1. 3 mar -10
  1. Nellieh
  1. 0

Fast är man riktigt blek och har svårt att bli brun brukar en del brun utan sol bli oranget. Jag har aldrig blivit det för jag har inte så blek och känslig hud men har en hel del kompisar som har det och de fick oranget resultat. Så var försiktig med det :)
  1. 4 mar -10
  1. sandrasand
  1. 0

inte sololja! inte solarium! det finns ex decleor solair olja som är som ett serum du tar några droppar under din lotion som går ner och stimulerar melaninet i huden (pigmentet som gör oss bruna) den e kanon, till ansikte och kropp. du kan också variera med en bra brun utan sol 1 gång i veckan för att öka på brännan... sola lånsamt så du bygger upp ditt eget skydd! då kommer du bli brun och att det håller längre