Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas Sightburner
Kön: Kille
Bor: Gävleborg
Inloggad: 7 aug -10
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-08-07
Tid: 06:10
Svar: 2
Visningar: 181

Fettknölar/kulor what to do?

Dela:

Har fått fyra fettknölar eller fettkulor vid min näsa. Har googlat runt lite innan jag valde att skapa ett konto här, detta känns som ett lite mer seriöst forum än de andra jag läst på.

De flesta svar jag läst via google på diverse forum är att man ska ta en nål och trycka hål på vad det nu är. De känns inte som det är speciellt smart. Har inga problem med min hud utöver detta. Dessa små irritationsmoment har suttit där de sitter i kanske en månad nu, från början var de svullet och ömmade men både rodnad och ömmande har försvunnit. Det gör inte ont när man berör dessa heller.

Dessa knölar/kulor är som störst i ungefär samma storlek som min lillfingernagel och blir gradvis mindre. Den minsta känns knappt om man drar fingret över den. Någon som vet vad jag kan göra? Är det bara att vänta och hoppas det försvinner?

1. 7 aug -10
  1. sigh
  1. -

Fettknölar/kulor what to do?

Jag hade försökt vänta ut det, det låter som att det har blivit bättre redan så det går åt rätt håll :) ?
Om det inte gick helt bort skulle jag ta en tid hos vårdcentralen för att se vad de säger. Vet du hur du fick dem?
  1. 8 aug -10
  1. Loveline
  1. 0

jag säger bara vad jag hade gjort, jag skulle inte sticka någonting i dem , gå till en läkare som kan göra en liten utredning på dem, kanske kan läkaren tömma dem genom att sticka en liten nål,, det är mycket fräshare att göra det hos en läkare med steriliserade grejer än hemma tror jag:) det är väl bra att få veta vad det kan vara och hur dom uppkom?? ha det bra och lycka till