Kom ihåg inloggning
Bild saknas johanx
Kön: Kille
Bor: Jönköping
Inloggad: 26 dec -12
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-04-26
Tid: 10:21
Svar: 19
Visningar: 604

Hur får man bort en finne till på lördag?

Dela:

Vad använder ni er av när ni ska torka ut eller få bort en finne så snabbt som möjligt?
har fått en precis över läppen, den är lite svullen! :)

Vill du vara med på tv?
  1. 26 apr -12
  1. Norrbrud
  1. 4

går inte att göra så mkt för att få bort en finne på nån dag. bara att leva med den tills den försvinner. ja har då aldrig lyckats.
  1. 26 apr -12
  1. WiCCi
  1. 4

Jag brukar klämma om den e vit, annars är de bästa du kan göra, att köpa ett ansiktsvatten som innehåller alcylsyra (felstavat jag vet) som finns på apoteket t.ex. de tar bort infektionen (finnen) och om du t.e.x sen tar aloevera lotion i ansiktet sen (innan du sover alltså) så bör den iallafall gått ner tills dagen efter :) Men troligtvis inte försvinna helt tyvärr.
  1. 26 apr -12
  1. WiCCi
  1. 4

Man kan även använda tandkräm att lägga på finnen har jag hört. De innehåller ämnen som reducerar "bulan" om de är en sån finne du fått.
  1. 26 apr -12
  1. Norrbrud
  1. 4

har hört att man inte ska använda något som torkar ut huden.
  1. 26 apr -12
  1. WiCCi
  1. 4

Du måste torka ut huden där finnen är om du vill få bort den. dvs ta på tandkräm o ha på i 30 minuter typ, men de som e grejen sen är ju att återfukta. Du ska ju inte lämna huden utan att återfukta efter du använt sånna produkter.
  1. 26 apr -12
  1. Norrbrud
  1. 4

Okej, kanske är värt att testa ibland då de dyker upp en jäkel :)
  1. 26 apr -12
  1. WiCCi
  1. 4

Haha jo :) Om jag klämmer finnar brukar jag antingen bara ta tvål för att tvätta rent och sen ett rengörande ansiktsvatten för min hudtyp, och sen använder jag aloe vera gel (90%) som finns på apoteket kostar typ 70 spänn, men de e värt varenda krona enligt mig! De lugnar huden och finnen syns inte dagen efter i de flesta fall, om de inte är en riiiiktigt envis jäkel och om jag inte lyckats få ut allt vitt. Så testa o köp de vetja :) Aloe vera är superbra för hyn!
  1. 26 apr -12
  1. Super_woman
  1. 0

Det finns zinkpasta/zinkkräm som minskar svullnaden och flammigheten! Jag duttar lite kräm på finnen över natten så är det lite bättre/eller mycket bättre på morgonen. Jag använder Libero Zinc Cream som finns på bebisavdelningar i vanliga livsmedelsbutiker! Billigt är det också! :) Lycka till!
  1. 26 apr -12
  1. Super_woman
  1. 0

För att tillägga så är tandkräm inte alls särskilt bra då det skadar och irriterar huden. Finnen kan bli ännu med inflammerad! Så det är inte värt att skada huden för att få en ännu mer irriterad finne! Zink som jag nämnde tidigare är känt för att läka hud och reparera! :)
  1. 26 apr -12
  1. Sportyspice
  1. 0

Jag har en gel som är skitbra , alla andra saker jag tetsat funkar inte. Tandkräm är ingen höjdare tyvärr. This is the shit ;)
Den är från Exuviance, lite dyr men räcker länge och är jävligt effektiv, kan varmt rekommendera. Den är bort inom två dygn, garanterat!
Gå in hos nån som säljer märket och fråga efter gelen för finnar, den är med antibitika om jag inte minns fel. Det var min syrra som är hudterapeut som gav mig den.
Hoppas du hittar den, den är gryyyym! ;)
  1. 26 apr -12
  1. reealy
  1. 1

basiron! finns att köpa på apotek :) peta inte på den!!!! då blir den bara större och mer infekterad
  1. 26 apr -12
  1. mandies
  1. 37

Man ska inte torka ut huden oavsett vilken hudtyp man har. Men om man har några enstaka finnar som man vill punktbehandla, så kan man torka ut dem. Jag använder Tea tree oil, som finns att köpa på hälsokostbutiker som Life. Jag tar lite på en tops och duttar på finnen, och den är borta dagen efter eller åtminstone efter två dagar. Om den är vit kan du klämma den innan. Tandkräm är inte alls att rekommendera. Förstår inte varför folk fortfarande tipsar om det.
  1. 26 apr -12
  1. mandies
  1. 37

Det absolut bästa för att punktbehandla finnar och bli av med dem snabbt! Så fort jag får en finne så duttar jag på lite av denna. Det här är en produkt jag alltid måste ha hemma. Började med den för flera år sedan, och kommer aldrig sluta. Perfekt när man får en finne man vill bli av med snabbt!
  1. 26 apr -12
  1. WiCCi
  1. 4

Tipsade ju visserligen inte om tandkräm ni som sa att de inte alls är bra, sa bara att jag hört att folk rekommenderat det, i och med att de sägs att ämnen i tandkrämen är bra för att torka ut finnar. Aldrig testat själv faktiskt så kan inte avgöra :)

Mitt tips e ba att ta på aloe vera gel efter man klämt finnar (och såklart rengjort ansiktet efter man klämt!), för aloe veran gör att finnen är borta dagen efter eller åtminstone betydligt mindre. Funkar superbra på mig åtminstone!