Kom ihåg inloggning
Bild saknas viisi
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: igår
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 1
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-05-03
Tid: 21:56
Svar: 11
Visningar: 251

Föräldrar som skiter i acneproblem

hej! Har skrivit et x-antal trådar här tidigare om min acne och tetralysal osv. Är nu inne på min fjärde månad med tetralysal och tabletterna börjar lida mot sitt slut. Har tabletter för två veckor kvar kanske.(Måste ändå sluta till sommaren) Tetralysal har tyvärr förvärrat min hud som nu ser förskräcklig ut med finnar,ärr och varande sår i ansiktet,bröstkorgen och speciellt ryggen. (Hade bara ett fåtal finnar på ryggen och inga på bröstkorgen då jag började)
Jag skulle vilja besöka hudläkaren igen och diskutera nya möjligheter som t.ex roaccutan till hösten för jag vill INTE ge tetralysal en chans till. MEN Mina föräldrar skiter ärligt talat i min acne och de vägrar att köpa acnemedicin eller läkarbesök till mig. tänkte skaffa diane eller yasmine till sommaren i hopp om att förbättra huden en smula.Jag har tyvärr inte råd att fixa sådant själv och jag är inte myndig än. Har alltså inga pengar eller stöd från föräldrarna. Min acne har påverkat mig psykiskt och patetiskt nog vill jag bara lägga mig i sängen och gråta när jag ser mig i spegeln.
Vad kan jag göra? vem ska jag vända mig till? är beredd att betala tillbaka allting så fort jag sparat ihop pengar.( om två-tre år). väldigt tacksam för alla kommentarer och tips jag kan få..

Föräldrar som skiter i acneproblem

hej.. gör mig en tjänst.. sluta med alla mediciner och sluta äta produkter med laktos , ta bort alla mjölkprodukter i ca- 2veckor till en månad.. o ser hu de blir då.. duu mååååste!!!

driiick massa vatten, inte mer än vad man ska göra om dagen, men tillräckligt, för du rensar då ut allt skit i kroppen snabbare o rensar ansiktet o allt.. kläm inte på ngt, gör en ansiktsmask av havregryn o vatten. blanda detta så att de blir som "gegga" kletigt, lägg i ansiktet på dekoltage-bröstkorgen där du har och låt de ligga första gången kanske bara 10min.. det torkar ut jättebra..
gör detta till en början 2-3ggr i veckan.. havregryn kostar inte mkt, vatten finns hemma, laktosfriaprodukter är bara några kronor dyrare än vanliga mjölkprodukter, arla är de billigaste alternativet på laktosfria produkter, valio lite dyrare. tänk på att inte äta ngt me mjölkprodukter, smör, mjölk, yoghurt, choklad, godis, osv. be om att få laktosfri mat i skolan.
  1. 3 maj -12
  1. viisi
  1. 0

jag har försökt med att skära ned rejält på mjölkprodukter sen jag började med tetralysal men inte sett ngn skillnad. tror min acne behöver något starkare.. Fast kanske värt ett försök att sluta med medicinen också som du sa :/ testar när medicinen tar slut (hoppas ännu på ett mirakel)

jo testa helt när du ätit klart .. jag bröt me alla mjölkprodukter, allt precis allt, var jätteförsiktig, efter 2 veckor började jag märka att huden lugnade sig o att ja inte längre fick så mkt nytt... drick massa vatten o rensa kroppen också... o gör den där ansiktsmasken...
försök, give it a try.. de kanske hjälper.. vet att detta har hjälpt på många o att medicinerna oftast bara gör allt värre.
  1. 3 maj -12
  1. viisi
  1. 0

fast detdär med vattnet kan jag förbättra! Dricker nämligen bara ca 3 glas vatten per dag i bästa fall. Ska testa masken! tack för tipsen :)
  1. 4 maj -12
  1. Jhontravolt
  1. 0

Har du bröder som är älde än vad du är och som jobbar? eller har du kompisar som är bra? som skulle kunna låna ut några tusenlappar för roa är ganska dyrt. Men annars om du har en mormor farmor farfar farmor you name it dom ger vad som helst speciellt din mormor eller farmor om du har dom kvar.
  1. 4 maj -12
  1. Loreia
  1. 2

Hej! Vem skrev ut Tetracyklinerna? Du måste ju fått ett recept av en läkare på dem.
Gå tillbaka till din doktor och be om en remiss till en dermatolog på en hudklinik. Dom kan definitivt hjälpa dig med antingen Diane eller Roacutan. Aknen kan tillfälligtvis blossa upp i början när man äter tetracykliner, men det brukar ju klinga av efter ett tag. Ibland kan det dock vara så att antibiotika inte är tillräckligt om man har svår akne (som det låter som du har). Och då kan det enda alternativet vara A-vitaminbehandling med roacutan. (såvida alla lever värden är ok, det kollar man upp innan). Som sagt : be om en remiss till en hudklinik.
/ Leg. Spec.Sjuksköterska
  1. 4 maj -12
  1. viisi
  1. 0

men går det att få tex roa utskrivet utan förälders medgivande? Jag fick tetralysal utskrivet av en privat hudläkare. Mamma vägrar att boka tid hos honom igen eftersom hon tror att inga mediciner kommer funka och att det är slöseri med pengar. Kan jag kontakta honom igen utan förälder?
  1. 4 maj -12
  1. viisi
  1. 0

jag hade lätt/''medel'' akne men ändå tillräckligt för att få tetralysal utskrivet innan jag började så jag har alltså fått svårare akne efter att jag började medicinera.
  1. 6 maj -12
  1. sunshine2
  1. 0

Föräldrar fattar inget, tro mig, dom lever sitt fucking liv och skiter i om du har finnar eller inte, dom kan inte sätta sig in i din sitts, jag vet exakt hur det känns.. jätte hemskt att dina föräldrar gör så där. Kanske kan du vända dig till soc? det hade jag gjort.. Jag vet hur det är att ha acne, man vill bara ta sitt liv, rent ut sagt..!!
tetralysal hjälpte mig mot min acne på kinderna, men inte på hakan, jag började med diane tabletter, det fördubblade skiten plus att jag fick högt blodtryck och mådde skit illa hela tiden, så det är inget jag råder dig till att äta.
Men sen började jag med ecnaclyn, och precis allt gick bort!! men man är olika till person, du borde kanske äta roaccutan, det är ju det starkaste man kan käka mot acne..

kram, hoppas allt löser sig, och kom ihåg du är inte ensam! det är många som känner som du!! fast att man inte tror det. !!!
  1. 13 maj -12
  1. Loreia
  1. 2

Alla får inte de biverkningar som du beskriver av Diane. Allt är individuellt. Vissa blir av med sin akne helt och mår bra när de äter dem. Så "att råda någon" att inte ta något tycker jag kanske att man skall överlåta till läkarna. Du kan själv ta kontakt med den läkaren som du tidigare var hos utan dina föäldrars vetskap. Det finns ju 15-åriga tjejer som går till barnmorskor och får p-piller utan att deras föräldrar vet om det. / Leg. Sjuksköterska
Liknande diskussioner: