Hem
Forum
Produktkoll
Annonser
Salonger
ssunshinee
Kön:
Tjej
Bor:
Jönköping
Inloggad:
17:e apr
Recensioner:
0
Bilder:
0
Gästbok:
0
Blogg:
Nej
Startad:
2012-05-16
Tid:
13:53
Svar:
11
Visningar:
273
Epilator
Hejsan!
Någon som vet vad olika affärer tar för epilatorn " Braun silk-épil 7 wet and dry" ?
Tack!
16 maj -12
ayylin
-
Epilator
Elgiganten tror jag
16 maj -12
Yribrallaan
0
Billigast är media markt som tar 1090, elgiganten tog runt 1300-1400 har jag för mig och åhlens tar runt 1700. Sök på pricerunner ;)
16 maj -12
Motherofgod
11
pricerunner är helt värdelöst. Använd prisjakt istället. Mycket mer kompetent sökmotor.
16 maj -12
ayylin
-
tror ni man kan hitta en bra epilator för 600-800
16 maj -12
vacker-utan
11
hanipanini.bloggerska.se
eleven.se/philips-epilator-set...
Självklart finns det epilatorer för de priser, de är säkert bra också. Jag antar att det har mycket med hållbarhet att göra, hur länge de håller. Och känner man att man ändå vill byta ut den ivland för att den blir ofräsch så är det kanske ett bättre alternativ.
Jag har en braun silk epil (minns ej vilken serie, men den är ett par år gammal och wet&dry). Och jag är superdupernöjd! Än idag!
17 maj -12
Welleny
0
Jag vill bara varna för att jag använde epilator förr men fick bara en massa inåtväxande hårstrån, det var iiiinte vackert kan jag säga! aldrig mer :S fast jag vet inte om det blir så för alla
17 maj -12
ayylin
-
hur långt tar det ungefär innan all hår är tillbaka ?
17 maj -12
ssunshinee
0
Tack för svar!
Någon mer som har just denna epilator och isf vad tycker ni om den? :)
23 maj -12
vacker-utan
11
hanipanini.bloggerska.se
Första gångerna fick jag köra kanske varannan vecka tre gånger för att alla strån skulle hamna i samma fas liksom. Men nu gör jag en gång i månaden :)
risken för inåtväxande är större än vid rakning och det är individuellt. På benen fungerar det jättebra på mig, men bikinilinjen går inte, då blir det inåtväxande osv, och det är ju inte särskilt snyggt. Man kan testa och rycka några strån med pincett för att se hur man reagerar, självklart är det inte samma sak men antar att det är ett sätt att se om man är känslig eller inte, typ.
24 maj -12
ssunshinee
0
men hur lång tid kan det ta för inåtväxande hårstrån börjar växa som vanligt igen? För de kommer dom väll ? :)
24 maj -12
vacker-utan
11
hanipanini.bloggerska.se
Det beror på. När ett hår blir inåtväxt blir det inflammerat, rött, ömmar. Så man får liksom göra ett uppehåll och kanske testa igen, går det inte då så är det kanske bättre att raka benen. Det är när håret helt enkelt är för "svagt" för att bryta huden och växer vidare under hudlagret. Har man tunna sköra hår får man lättare inåtväxta osv, så det är inte säkert att det försvinner. Det finns krämer och liknande som skall hjälpa och motverka men det fungerar inte på alla, vad jag vet i alla fall :)
Liknande diskussioner:
Epilator aj!
Epilator-svara snabbt!
Epilator - någon?
Epilator?
Vilken epilator?
Epilator för känslig hud?
Epilator - armhålor
Braun epilator...?
Senast skrivet
Uppdaterade & nya
Senast bloggat