Kom ihåg inloggning
Bild saknas efyhr
Kön: Tjej
Bor: Halland
Inloggad: 13 jun -12
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-05-22
Tid: 23:30
Svar: 6
Visningar: 218

Proactiv

Tjena alla!
Köpte hem proactiv. Testa och se om den är så bra som det påstås.
Nu när jag använt den i ca 2-3veckor och varit i solen så svider det något fruktansvärt när jag använder tonern och krämen.
Har någon annan upplevt samma sak?
Funderar starkt på att skicka tillbaka den då jag för tillfället inte kan använda den så de svider och bränner som eld och har småknottror över hela ansiktet.

Tilläggas skall att jag varit ute på havet en långhelg och inte använt det 2 ggr/dag som man ska utan bara på kvällarna. samt att jag blev lite röd i ansiktet (Hade dock solkräm på hela iden pga solen i kombo med havet)

1. 23 maj -12
  1. Cellistan
  1. 0

Proactiv

Intressant, har också undrat! Ibland svider det för mig också när jag använder annat ansiktsvatten och crème nu för tiden, men det är bara ibland och har ingen aning om varför :S
  1. 23 maj -12
  1. Nehedu
  1. -

Jag har själv haft praktik på Guthy-Renker och fick då prova deras produkter.
Det kan vara så att du har känslig hy, och då kan produkterna vara för starka, därav den svidande känslan. Det kan även vara en allergisk reaktion på något ämne i den.

Produkterna i sig fungerar, vet jag med erfarenhet. Men det är lätt att bli torr och man blir dessutom väldigt solkänslig. Det senare framkommer om man läser ordentligt i foldern som kommer med.

Men med tanke på din reaktion så skulle jag avråda dig från att fortsätta. Glöm inte heller att Guthy-Renker arbetar med abonnemang, så om du inte säger upp dig så kommer du få ett nytt paket om någon månad.
  1. 23 maj -12
  1. efyhr
  1. 0

Okay, att jag blir solkänslig vet jag om för jag är det normalt med så smörjer alltid ansiktet med minst spf30...

Men kan detta vara en tillfällig reaktion? För hade en liknande reaktion på mina andra produkter i våras i samband med att jag hade köldallergi utslag i ansiktet? (känns liknande...)
  1. 23 maj -12
  1. Nehedu
  1. -

Bra :)

Det kan det visserligen vara. Var 2år sen jag provade så minns inte helt super. Men när du säger det så sved det till lite på mig också. Men fick aldrig knottror. Prova ett tag till då :) om det inte försvinner efter en vecka så skulle jag nog avsluta kuren:)
  1. 23 maj -12
  1. efyhr
  1. 0

Valde att säga upp mitt abonnemang och skall skicka tbx produkterna med. För att svedan har idag blivit värre.
Så nu är det bara aloevera gel som gäller tills allt dämpat sig sen blir det att hitta en n hudvårds serie som jag tål.
Tack för svaren! :)
  1. 23 maj -12
  1. Nehedu
  1. -

Tycker det är ett bra val! Man ska inte göra det om det är direkt smärtsamt :)

Om du skulle ha pengarna till det så rekommenderar jag verkligen Excuviance. Det märket har gjort min hy bättre än någonsin. Använder nästan aldrig smink längre för jag är så nöjd med min hy:D
Liknande diskussioner: