Kom ihåg inloggning
babiefayce
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 3 dgr
Recensioner: 0
Bilder: 1
Gästbok: 2
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-05-27
Tid: 18:11
Svar: 6
Visningar: 115

Vitmin b5/pantotensyra

Har någon provat vitamin b5 eller s.k pantotensyra från märket skip eller great earth? vad tyckte ni? hjälpte det mot er acnehy?

Vad hade ni för biverkningar? isåfall vad?
Jag läste om att det kommer en utrensning efter några veckor om man tar b5...hur lång tid tog det för er?
fick ni bättre hy?

skulle gärna vilja ha alla tips från er som har provat :)

bomba tråden med tips!!

1. 27 maj -12
  1. Fedtfedt
  1. 4

Vitmin b5/pantotensyra

Jag började ta B5 för cirka tre månader sedan, i hopp om att bli av med acnen, eftersom jag innan provat näst intill allt. Men alltså för mig fungerade det inte över huvud taget... Jag har visserligen fått mycket starkare naglar, men det är också det enda resultat jag har märkt. Jag knaprade jättemycket pantoten under hela dagarna och trappade upp nu i slutet, men inte har det hjälpt någonting alls. Imorn ska jag till hudläkaren och förhoppningsvis på roaccutan. Heh.
  1. 28 maj -12
  1. babiefayce
  1. 1

det var synd att det inte funkade för dig :(... jag tvekar också lite på skvallret om b5...vill verkligen veta om den är så bra som folk säger...

någon mer som har testat???
  1. 28 maj -12
  1. Fedtfedt
  1. 4

JAG FICK ROACCUTANEN :D wiho ***Verkar inte vara så många som vill svara dig, men kolla in gamla trådar, det har skrivits mycket om b5 i detta forum :)
  1. 28 maj -12
  1. babiefayce
  1. 1

det går inte söka på ss...det finns en tråd om det...:( därför jag skapade ny tråd...
  1. 28 maj -12
  1. babiefayce
  1. 1

ingen som har provat???
  1. 31 maj -12
  1. aliciiaa11
  1. 3

Jag äter B5 och tycker det är väldigt bra, talgproduktionen minskar, i varje fall på mig. Slutade dock dricka mjölk och ost i samband med intaget av B5, men det har faktiskt hjälpt!
Liknande diskussioner: