Kom ihåg inloggning
Bild saknas bobelo
Kön: Tjej
Bor: Västerbotten
Inloggad: 23:e apr
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad:
Tid: 18:27
Svar: 14
Visningar: 180

Allergisk mot hudkrämer

hejsan, är allergisk mot typ alla hudkrämer, body shops,victoria sectret, och alla. har hittat en som jag har tolt och den köpte jag i grekland och den går inte att hitta. vet ni någon? är jätte känslig:P

1. 28 maj -12
  1. Qbrium
  1. 23

Allergisk mot hudkrämer

Du är nog inte allergisk mot själva hudkrämen, däremot finns det massor med irriterande ämnen i både VS och BS krämer. Parfym, till exempel.

Vilka andra har du testat?

Har du torr hud, eller är den enbart känslig? Laveras produkter är superbra för känslig hud, och ett bra alternativ om du fortfarande vill att de ska dofta lite. Om du har torr hud rekommenderar jag varmt Helosan.
  1. 28 maj -12
  1. bobelo
  1. 0

jag har testat nästan allt, jag får utslag och det klias jätte mycket, tack
  1. 28 maj -12
  1. Eternita
  1. 1

Jag har väldigt känslig hy och brukar inte kunna ha ens hudkrämer som är anpassade för känslig hy. Jag gick till apoteket och fick prov på hudkräm från A-Derma och det är nog den enda hudkrämen jag testat som har funkat.
  1. 28 maj -12
  1. Qbrium
  1. 23

"nästan allt" inkluderar väldigt mycket.

Lavera? Helosan? Essex? Aqualan L? Novalan?
  1. 28 maj -12
  1. Merida
  1. 19

Canoderm eller liknande på apoteket skrivs ut till ALLA med känslig hud.
  1. 28 maj -12
  1. nnanna
  1. 0

Använd olja? :) Enda jag använder till min hud är olivolja som rengörning/sminkborttagning, mandelolja som återfuktande och basiron mot finnar :) Men basiron kanske inte är bra om du är känslig..
Jag har aldrig vatten i ansiktet om jag inte smörjt in mig med olja innan!
Testa att använda Tikeis smink om du är känslig.. eller inget smink alls :) Mycket smink irriterar huden.
  1. 28 maj -12
  1. MissTycker
  1. 6

Prova Curami by CCS. :)
  1. 28 maj -12
  1. Shimmering
  1. 1

Vad får du för problem?
Testa någon enklare typ från apoteket med så lite irriterande ingredienser som möjligt. Jag använder just nu den från ACOs spotless-serie (tub med grönt lock), jättebra om man lätt får igentäppta porer. Tror inte att den innehåller några irriterande ämnen. Sen finns det ju säkert en massa andra som är speciellt framtagna för mycket känslig hud. Men gå och fråga på t.ex. apoteket och kolla även innehållsförteckningarna. En tanke är att försöka hitta vad i krämerna som du testat som du är allergisk mot.

Skickar med en länk till en sida på internet där man kan slå upp de flesta ingredienser och se om de är irriterande eller liknande. www.cosmeticscop.com/cosmetic-...

Lycka till, finns nog någon kräm därute som passar dig med! :)
  1. 22:a feb
  1. bobelo
  1. 0

jag får röda prickar, som ibland kan sitta ända tills nästa dag. sen så kliar det.

nä jag är ju inte allergisk mot själva krämen. men det är någonting i den. jag kan inte ens ha en oparfymerad från barnängen :(
  1. 26:e feb
  1. MissTycker
  1. 6

Provat Miniderm?
  1. mysmyss
  1. -

allergitesta dig hos vårdcentralen.
  1. Tottizz
  1. 0

Ja, gå och gör ett allergitest så vet du vilka ämnen du ska undvika. Om du väl börjat utveckla allergi är det bäst att undvika allt sånt, det blir bara värre och värre annars.
  1. karoliince
  1. 0

Om ingredienserna står på den grekiska ansiktskrämen så leta efter produkter med (helst) samma ingredienser. Fråga på apoteken också är mitt främsta tips efter att du går och allergitestar dig som någon annan skrev här innan mig.

Själv använder jag denna ansiktskräm mot min känsliga hy; www.apotea.se/avène-skin-recov...
  1. 6:e mar
  1. Viva
  1. 0

Avéne och La Roche-Posay är två märken som säljs på apotek och de är speciellt framtagna för känslig hud. La Roche-Posay har en serie som heter Toleriane och den använde jag en sommar när jag fått utslag av klorvatten och solsveda. Den funkade jättebra och irriterade inte alls. FInns i två varianter, en för torr/normal hy och en för blandhy/normal hy.