Kom ihåg inloggning
Bild saknas wise
Kön: Tjej
Bor: Gävleborg
Inloggad: 2:a jan
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2013-05-11
Tid: 18:43
Svar: 7
Visningar: 199

Ojämn, oljig och ganska finnig hy?

Dela:

Jag har sedan drygt 2-3 år tillbaka använt mig utav Neutrogenas hudvårdsserie. Det vill säga, ansiktstvätt, scrub, asniktskräm och toner. Och ibland kan jag tycka att det hjälper osv. Men nu det senaste känns det bara som jag fått mer och mer finnar och oren hy. Jag började dessutom med p-piller (cilest28) för ca ett år sen och sen dess känns det också som att det blivit mer problem med orenheter. Men vet inte riktigt om det har med pillrena eller produkterna det har med och göra? Jag kan inte påstå att varken mina syskon eller föräldrar någonsin haft problem med finnar och sådant..

Jag känner att jag har ganska oljig och glansig hy, med pormaskar i T-zonen, näsan och hakan. Och mest finnar eller ojämnheter i pannan, men också vid kinderna. Jag sminkar mig litegranna dagligen (skoldagar), men inte mer än att jag täcker över finnarna och kanske lite puder. Alltså inte tjocka lager med foundation osv.

Är det någon som har något tips på hur jag kan göra? Ska jag fortsätta att köra med Neutrogena eller byta till något annat? Vad rekommenderar ni isf? (som inte är allt för dyrt). Eller kan det vara pillrena så att jag ska byta från Cilest28 till några andra? Tacksam för svar! Får verkligen sjukt dåligt självförtroende när jag har finnar..

1. 11 maj -13
  1. Beavy
  1. 3

Ojämn, oljig och ganska finnig hy?

Neutrogena är inte ett bra märke, enligt mig. Det är för uttorkande.
Prova ett annat hudvårdsmärke (bodyshop har bra grejer till rimligt pris) och fundera på om du kanske ska byta p-piller?

Hur ser dina kostvanor ut?
  1. 11 maj -13
  1. wise
  1. 0

Ja, jag har funderat på det. Men får väl testa några nya produkter då kanske till att börja med :)
Jag tränar ungefär 3ggr i veckan och äter la som en vanlig tonåring. Det blir en del pasta, men nästan alltid grovt bröd (när jag äter det), müsli, frukt och grönsaker. Dock dricker jag gärna typ juice eller saft osv till mat. Kanske ska börja dricka vatten istället?
Jag äter ganska sällan godis och chips osv faktiskt. Men jag märker ju skillnad på ifall jag gör det eller inte. Får mycket mer finnar om jag äter godis och så.
  1. 12 maj -13
  1. Norrbrud
  1. 4

Byt till Eucerin? s nya serie , ja har lika hy som du å blev mkt bättre på bara 1 v. Känner sig otroligt ren efter å hudkrämen efter är toppen! De är lite dyra men funkar! Ja köpte scrup toner å hudkräm ,men ska även köpa clenser å köra scrub bara 1 g i v ist för flera :)
  1. 12 maj -13
  1. wise
  1. 0

jaså? hur mycket kostar dom produkterna?
  1. 12 maj -13
  1. Norrbrud
  1. 4

Scrub 159;- så alla lär ligga runt de priset. Räcker kanske 1,5 månad. Ja köpte mina för ca3v sen å har rätt mkt kvar å ja använder de morgon å kväll.
  1. 12 maj -13
  1. Norrbrud
  1. 4

149 kostar clenser
169 hudcreme
149 toner

www.apotea.se/eucerin
tryck på namnsortering så kommer de upp brevid varann, de är de gröna, dermopurifyer
  1. 12 maj -13
  1. wise
  1. 0

Åh tack så mycket! :)