Kom ihåg inloggning
Bild saknas barca
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 28 dec -11
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 1
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2007-05-03
Tid: 17:25
Svar: 9
Visningar: 3403

Gymnasie-räkna ut betyg???

Dela:

hur räknar man ut snittet i gymnasiet?? om man har haft ett dåligt första år med massa g o vg:n, är det då fortfarande möjlitg att få 19 elle 20 i snitt vid slutet av 3:an? hur räknar man ut det??

1. 3 maj -07
  1. Sofia88
  1. 0

Gymnasie-räkna ut betyg???

gå in på www.studentum.se, där kan du räkna ut ditt genomsnitt
  1. 3 maj -07
  1. ekan_sven
  1. 0

Det är himla krångligt att räkna ut själv men man kan göra det på en sajt på nätet, www.studentum.se, men då måste du ju ha gått ut gymnasiet vilket du inte verkar ha gjort eftersom du bara är 16. Men testa sidan du o se om det funkar!
  1. 3 maj -07
  1. charlotte42
  1. 0

20 kan du ju inte få, det är alla mvg =/ men har du du inte alltför många g och resten högre kan du få ett högst snitt =)
  1. 3 maj -07
  1. aishe
  1. 16

Med 20 menas alla MVG. Jag hade hälften mvg o hälften vg o två g hade 17.6 i snitt..så det gäller att inte få s många godkänt, det sänkr otroligt mkt..
  1. 3 maj -07
  1. Emyyn
  1. 0

Ja fattar ingeting av alla de här 100 och 50 poängs kurserna som jag har! :/
Jag vet bara vad jag har för betyg men det spelar ingen roll man kan ju få G och ändå klara av 50 poängskursen. Jag har fått MVG och också klarat av men ändå får jag lika mycket poäng, kan någon förklara ? :S
  1. 3 maj -07
  1. aishe
  1. 16

man tar tex 100 poäng gånger 20 (mvg). Får du vg är det ju mindre. Sedan tar du resultatet av allt delat i summan av poäng du läser, vanligtvis är det ju 2500.
  1. 6 maj -07
  1. barca
  1. 0

okej tack för hjälpen =)
  1. 28 mar -08
  1. gone2bad
  1. -

räknar man med alla valbara och individuella kurser också? =)
  1. 28 mar -08
  1. BeauBNature
  1. 0

gå in på www.stundetum.se, där kan du räkna ut ditt snitt direkt.. har du utökat program så kan du ta bort kurser o lägga till de du har.. förslagsvis tar man ju då bort en kurs med g och lägger till en kurs med mvg..