Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas kladdkakan
Kön: Tjej
Bor: Värmland
Inloggad: 12 aug -10
Recensioner: 4
Bilder: 3
Gästbok: 8
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2008-06-09
Tid: 13:45
Svar: 3
Visningar: 327

Sommarjobb på dagis

Dela:

Jag ä'r så glad. Fick besked idag att jag har fått sommarjobb på ett dagis i 3 veckor. Kommer tjäna runt 4000 kr och det går ju åt när man är student.
Har aldrig sommarjobbat förut förutom direktreklam utdelning och sånt skitjobb. Men är lite nervöst. är lite blyg av mig och vet inte riktigt hur det kommer att gå. Men ska försöka vara glad, hjälpsam och snäll mot allt och alla. Men nu till frågan, har ni några tips?

1. 9 jun -08
  1. Kajsa1986
  1. 3

Sommarjobb på dagis

Jag jobbar på förskola(dagis) och det är viktigt som du säger att ta så mycket egna beslut som möjligt (svårt kanske de första dagarna), även vad du har på dig är viktigt när man jobbar på dagis, så ha inte korta linne och kort kjol t.ex. huum kommer inte på så mkt just nu man ska tänka på.. Busa och lek med barnen så mycket om möjligt så gör du ett bra intryck. Vilken ålder ska du jobba med? eller de kanske slår ihop avdelningarna så att de är allihopa tillsammans...? Lycka till iallafall!
  1. 10 jun -08
  1. kladdkakan
  1. 3

Där jag ska jobba går det 1-5 åringar. Har inga lilla syskon älr så, så det är lite svårt att veta hur man ska bete sen lite.
  1. 13 aug -08
  1. Diaana
  1. 20

Har aldrig jobbat på dagis. (Är bara 15!) Men har praoat på ett dagis med 3-5 åringar. Är ett ganska enkelt jobb om du bara trivs med barn. De va väldigt klängiga på mig som va ny. Och de hittade på saker som jag skulle göra. Så de sysselsatte mig, snarande än att jag sa åt dom något xD