Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas Jordgumman
Kön: Tjej
Bor: Värmland
Inloggad: 16 jul -13
Recensioner: 1
Bilder: 0
Gästbok: 49
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-02-16
Tid: 22:17
Svar: 3
Visningar: 541

Motivera varför man ska ha jobbet

Dela:

Min fråga är precis som rubriken ovan. Jag tycker det är skitsvårt! Man vill ju få fram ngt bra. Jag har tidigare sökt typ restaurang och caféjobb. Det är lättare.

Men nu ska jag söka sommarjobb på typ ett energibolag och papperfabrik. Och jag har ingen jävla aning vad jag ska skriva. Finns ju andra som söker också som precis som jag är "intresserad" och "vill få erfarenhet" och skulle tycka det var "spännande.

Hur brukar ni motivera? Har ni några tips vad jag kan skriva?
Kram på er!

1. 17 feb -10
  1. Susselli
  1. 0

Motivera varför man ska ha jobbet

Även om det säkert är fler som söker som också är intresserade och vill få erfarenhet så behöver man försöka bygga upp en motivation... om man vill kunna vara med i fighten om jobben...

Testa att baka in mer än t ex bara ordet "intresserad". Vad var det som fick dig intresserad? Och när det är t ex vilja att arbeta, finns det något exempel på hur din vilja har yttrat sig förut? Exempel kan vara sätt att beskriva motivationen i mer än bara abstrakta ord...
  1. 18 feb -10
  1. Jordgumman
  1. 0

Jo, precis, jag har ju motivation, jag kan bara inte motivera vissa saker, jag är väl för oinspirerad :)
Eller så vill jag det inte bara tillräckligt mycket eller nåt.. Jag har svårt att skriva vissa saker, när jag vill skriva det bra. Fler tips?
  1. 18 feb -10
  1. Susselli
  1. 0

Okej. Men hur skulle du skriva något om du nu skulle göra ett försök? Enklare att säga något om man har något att kolla på och kommentera...