Kom ihåg inloggning
Bild saknas Tindra85
Kön: Tjej
Bor: -
Inloggad: 25 apr -10
Recensioner: -
Bilder: -
Gästbok: -
Blogg: -
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2006-02-28
Tid: 14:42
Svar: 8
Visningar: 837

Gymnastik övningar

Dela:

hej vill gärna ha tips på gymnastik övningar.. har tillgång till ringar, även en sån där pinne man snurrar runt haha vet inte hur jag ska förklara.. tränade gymnastik när jag var mindre men kommer inte ihåg vilka övningar vi gjorde..

Vill du vara med på tv?
  1. 28 feb -06
  1. Tindra85
  1. -

Gymnastik övningar

kan nån förklara vad en dubbel salto är.. finns de nån bra sida på nätet som förklarar?
  1. 28 feb -06
  1. fixme
  1. -

dubbel bakåt volt, man gör 2 volter baklänges i luften i samma volt, om du förstår?
  1. 28 feb -06
  1. Tindra85
  1. -

okej.. tror jag fattar.. är det farligt att ge sig på små volter med en studsmatta och en tjock matta själv?? elle ska man bege sig till nåt tränings centra? var ju ett tag sen ja gjorde de..
  1. 28 feb -06
  1. fixme
  1. -

tror du ska ha någon med som kan passa..
  1. 28 feb -06
  1. Malin1985
  1. 0

Du borde ha ngn som kan passa, teknik är a och o när det gäller volter, och sen finns risken att du slår halvt ihjäl dig också :-) Är ruskigt lätt att du råka göra volten snett och du hamnar du på golvet om du inte är van. Börja med att göra 100 ljushopp.. och efter det 100 grupperingar... innan du börjar på med volter!
Lycka Till :)
  1. 28 feb -06
  1. Tindra85
  1. -

ljus hopp vet jag va de e.. men va e grupperingar??
  1. 2 mar -06
  1. fixme
  1. -

det är när du gör ljushopp först fast innan du landar ska du dra upp knäna och man kan "slå" på knäna med händerna, du ska sitta som i en stol i luften. bra att kunna om man ska göra grupperad volt
  1. 5 mar -06
  1. Eviseen
  1. 0

Hej! Salto är en enkel volt bakåt, inte dubbel. Och grupperad är när man ligger ihopkrypt - sedan finns det sträckt och pik dubbelvikt med spända ben) också..