Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas evvo
Kön: Tjej
Bor: Södermanland
Inloggad: 1 feb -10
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2008-09-21
Tid: 10:10
Svar: 14
Visningar: 682

Cheerleading?

Dela:

Någon som har några cheerleading tips? Jag kanske ska börja, jag måste bara prata med mina föräldrar först.

1. 21 sep -08
  1. miniskea
  1. 16

Cheerleading?

Vad för sorts tips är du ute efter? :=)
  1. 21 sep -08
  1. evvo
  1. 0

Tja.. jag vet inte riktigt. Jag har ingen erfarenhet så jag börjar givetvis ett nybörjarlag först. Jag kan inte ens en gång stå på händer så jag kommer få träna mycket om jag ska bli bra. Hm.. men typ vilken typ av träning bör man göra vid sidan av cheerleadingen? Vilka typer av kläder är bäst att träna i? Är det smartast att träna utan smink under träningarna? Ja.. Ös på med alla tips ni har helt enkelt.

Föresten, någon som vet om det finns cheerleading i Eskilstuna? Jag vet flera lag i Sthlm, men inget i Eskilstuna-trakten. Kramar.
  1. 21 sep -08
  1. Behlinda
  1. 0

Har precis börjat på cheerdance. nästan som cheerleading fast ändå inte :P När det gäller kläder så har jag mer "loosa" byxor, pga av att jag dansade hiphop 1 år innan och inte hunnit skaffa "speciella" cheerdance kläder. Skulle nog säga att det ändå är bättre att ha nånting lite mer åtsittande(tolka själv). Vrf skulle det va smartast att inte ha smink på träningarna? kör på det du har i skolan så blire nog bra :)
  1. 22 sep -08
  1. idali
  1. -

jag håller själv på med cheerleading.
Är det någon speciell fråga du undrar över?
  1. 22 sep -08
  1. Wiksten
  1. 9

Det är alltid bra att köra styrka (armhävningar, situps och sånt) och stretch (tex split, spagat) hemma, det blir ju lättare att lära sig allt när du väl börjar om du har en bra grund.

När det gäller kläder så är det absolut bäst med åtsittande kläder. Stora kläder med luvor och liknande kan fastna (säkerhetsrisk) och gör det svårare för tränaren att se vad du gör.. Glansigt material brukar inte heller vara någon höjdare.. samma sak med vassa/hårda detaljer på kläderna. (tänkt på att inte ha smycken på träningen, man kan skada sig rätt rejält då..)

Smink är väl en smaksak.. Det känns kanske inte så fräscht att svettas med foundation..

Det finns ju egentligen rätt mkt man kan träna på hemma, tex armrörelser,hopp och handstående (om du har någon som kan hjälpa till att hålla i dig i början), men det är ju sånt som är lättare att köra när du väl har börjat. Det blir ju lite lurigt att förklara tekninken här över.

Lycka till, hoppas du börjar. Det är en otroligt rolig sport:)
  1. 23 sep -08
  1. evvo
  1. 0

Tack så mycket :)! Jo, jag hoppas också verkligen att jag kan börja.
  1. 29 sep -08
  1. Emiiie
  1. 4

någon som vet om det finns cheerleading "träningar" i göteborgsområdet?
  1. 30 sep -08
  1. miniskea
  1. 16

I göteborg finns det GCO ( www.gothenburgcheerone.se/), GC Troops ( www.gctroops.se/information/in... och 415 ( www.gbgcg.se/)

Just nu så tränar jag med 415, men det är bara gymnastik och stunt för tillfället. Men kul är det :)
  1. 30 sep -08
  1. Wiksten
  1. 9

miniskea: Åh, kör ni nån partner stunt också?
  1. 30 sep -08
  1. miniskea
  1. 16

nee inte längre. Han har flyttat till Borås och tror han började med musketeers nu =/
  1. 1 okt -08
  1. Wiksten
  1. 9

Justja, det hade han ju..
  1. 1 okt -08
  1. evvo
  1. 0

Några tips på vad man kan ha på sig på "tryout"? Vet att det ska vara tighta kläder och inga smycken.. Kan man ha typ tights, korta shorts och t-shirt? Vet inte riktigt om jag vågar gå i bara shorts bland ett gäng vältränade cheerleaders, hehe..
  1. 15 okt -08
  1. Siggetax
  1. -

Bättre med ett linne så de kan se dina armar ordentligt... Men tights o shorts fungerar absolut.. Se bara till att det är kläder du kan röra dig i ordentligt, annars kan du inte ge ditt bästa.. :)
  1. 29 dec -08
  1. Emmziie
  1. -

jag tränar alltid i en tee och shorts/hotpants!