Kom ihåg inloggning
Bild saknas Rancid
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 2 apr -12
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-03-29
Tid: 14:45
Svar: 3
Visningar: 249

Tränat bort mina bröst

Jag har alltid varit ganska smal men levde gott på öl och snabbmat ett tag så blev väl lite småtjock, absolut inte överviktig och egentligen inget som störde mig nämnvärt. Men tänkte ändå ta tag i det, främst för att undvika att det senare urartade och blev en hälsorisk. Så började äta mer rätt, körde kondition samt lite styrka och gick ner ca 5 kilo, helt okej. Dock insåg jag att mina bröst krympt nånstans på vägen, och det är ju inte det roligaste jag varit med om.
Så, finns det någon erfaren som har något tips för att undvika att vikten jag lägger på mig igen hamnar runt midjan och istället fyller ut min behå igen? :) Skippa kondition och bara köra styrka?

1. 29 mar -12
  1. nicole92
  1. 0

Tränat bort mina bröst

Det är samma här! Känns som att mina bröst har krympt asmkt sen jag började träna hårt :( astråkigt eftersom jag redan har för små bröst (tkr jag).
  1. 29 mar -12
  1. hejbaby
  1. 0

Om man tänker på vad brösten består av så är det ju ganska självklart att de blir mindre om man går ner i vikt. Jag tänker så här: det går inte att säga att "gör så här så hamnar ditt fett på brösten/rumpan och inte på magen/armarna/låren", vart fettet hamnar är högst individuellt. Man kan däremot styra sin kroppsform genom att bygga muskler. Vill man ha större rumpa så tränar man rumpa och bygger rumpmuskler. Ja, ni förstår logiken. Lite svårare när det gäller brösten dock, eftersom stora bröstmusklerna inte precis skapar bröst av den sort vi tänker på. Men av egen erfarenhet kan jag säga att eftersom att bröstmusklerna ligger bakom brösten så om man tränar bröstmusklerna så de blir större, så kommer dem automatiskt "lyfta" brösten och få dem att se större ut.
  1. 29 mar -12
  1. Secha
  1. -

Det är jätte svårt att få upp brösten utan att de lägger på sig nån annanstans :/. Min växte inte ett skit så jag tog till kniven :0 men nöjd och några kronor fattigare. Jag var gigantiskt trött på mina myggbett
Liknande diskussioner: