Kom ihåg inloggning
Bild saknas Dumlapumla
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 29 dec -12
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-04-19
Tid: 22:09
Svar: 4
Visningar: 162

Cykla 20min/3dagar vecka

Hej!

Jo det är så att jag hatar verkligen att träna, tycker att det är så tråkigt. Men jag tycker att det är jätte mysigt att cykla med lite musik i lurar och se på omgivningen. Så är det bra motion att cykla omkring i ett område med ganska/väldigt många uppförsbackar i ett vardags tempo (alltså inget maraton fart utan mera avslappnat som att man ska till affären). Kommer jag att kunna se resultat om jag gör detta ca 3 dagar i veckan i ca 20min i några veckor/månader? Observera att jag inte vill gå ner i vikt utan bara bli sundare och förbättra min kondition samt att jag måste börja röra på mig lite mera.

Tack så jättemycket i förhand! :D

1. 19 apr -12
  1. Tottizz
  1. 0

Cykla 20min/3dagar vecka

All motion är ju bra motion, men är det de enda du gör?
  1. 19 apr -12
  1. Dumlapumla
  1. 0

Tottzz: Nej jag hade tänkt börja med "The Jerry Seinfeld Method: Don't Break the chain" orkar inte förklara riktigt hur den fungerar men du kan googla, den verkar väldigt bra för mig som skujter upp saker hela tiden. Men kort sagt så ska jag göra någon slags träning minst 15 minuter per dag, och vi har en rodd maskin hemma så tänkte använda den lite då och då men det blir så tråkigt i längden samt så har jag problem med nacken så jag får ganska ont ibland och så är jag så rädd för att göra fel och göra allt värre, Sedan någon dag kanske jag kan göra situps eller liknande.
  1. 19 apr -12
  1. Tottizz
  1. 0

Okej. Låter ju som en bra början i alla fall. Sedan när du fått bättre kondition osv så kanske motivationen att utmana dig själv lite kommer också :)
  1. 19 apr -12
  1. Dumlapumla
  1. 0

Det har du nog helt rätt i :D
Liknande diskussioner: