Kom ihåg inloggning
Bild saknas bbarassara
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 2 dgr
Recensioner: 0
Bilder: 7
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-04-29
Tid: 14:53
Svar: 11
Visningar: 256

App - se hur långt man sprungit

Jag tränar på gym och kör ganska mycket kondition, men jag skulle vilja veta hur långt jag har sprungit på löpbandet för att kunna förbättra mig i bland annat skolan. Springer på löpbandet på gymmet, men nu är det så att skärmen på bandet har gått sönder och då ser man inte hur långt man har sprungit. Man ser hur fort, men inte hur långt :p Finns det någon app man kan ha i telefonen som visar hur långt man sprungit, fast man har den i fickan? Har en Samsung Galaxy s2 :)

Tack på förhand! :)

1. 29 apr -12
  1. Lexxi
  1. 0

App - se hur långt man sprungit

Runkeeper är en jättebra app, testa den :)
  1. 29 apr -12
  1. Tottizz
  1. 0

Runkeeper funkar inte alls bra på min telefon, lägger jag den i fickan blir det jättedålig mottagning för gps och appen säger att jag sprungit sick-sack över hela vägen.

Om du vet hur fort du sprungit och hur länge kan du själv räkna ut hur långt hastigheten*tiden=sträckan . Hastigheten i km/h och tiden i timmar.
  1. 29 apr -12
  1. bbarassara
  1. 7

Laddade ner Runkeeper och ska testa den imorgon på gymmet. Brukar variera väldigt mycket med hur snabbt jag springer men känner runkeeper att man springer trots att man inte rör sig framåt, när jag springer på bandet? :P
  1. 29 apr -12
  1. Lexxi
  1. 0

jag tror den räknar steg, och dina ben rör sig ju fortfarande lika mycket, det är ju bandet som istället går bakåt ;)
  1. 29 apr -12
  1. Tottizz
  1. 0

Men runkeeper är ingen stegräknare? Den mäter hastigheten och sträckan man gått/sprungit/cyklat/åkt skidor. Om du springer på ett band märken den inte att du rör dig. I slutet när man trycker på stopp brukar det väl stå vilken medelhastighet man haft, i alla fall på mitt gym.
  1. 29 apr -12
  1. Lexxi
  1. 0

Aha okej, fel av mig blandade ihop den med nån annan app då, men se till att skaffa en app med stegräknare då istället om du går in på android market (eller heter det google play nu?) så finns det ju kategorier, så om du väljer kategorin "hälsa och fitness" och kollar topplistan där borde du hitta ganska mycket :)
  1. 30 apr -12
  1. bbarassara
  1. 7

ska kika på market och se om det finns nåt för mig :-) tack ör hjälpen! :-)
  1. 1 maj -12
  1. bbarassara
  1. 7

Funkade tyvärr inte med Runkeeper, sprang i över 20 minuter men stog ändå 0.00 miles :p
  1. 1 maj -12
  1. Yumbum
  1. 0

Mapmywalk/mapmyrun är en Självklar app :) fock har jag iphone men kolla om den finns för samsung också :)
  1. 1 maj -12
  1. bruden88
  1. 0

När jag springer använder jag mig utav Nike's app men det är till iphone, vet inte om den finns till android och när jag går promenader och powerwalk's använder jag walkmeter.
Jag har precis laddat ner en app, MapMyFitness men har inte testat den än. Någon som vet om den är bra? den ska funka till både cykling, löpning och promenader :)
  1. 1 maj -12
  1. Yumbum
  1. 0

Bruden83z mapmyfitness är samma app som jag har haha, asså alla dom är typ likadana. Och ja fr är jätte bra ;) grym gps, o plus att den aldrig stänger av sig sj.
ME GUSTA

Sen finns det massa alternativ för en träning. Tex om du ska cykla kan du väljs från vanlig vägcykling till typ bergscykling o annat med
Liknande diskussioner: