Någon inom träning och kost
Snälla om du är kunnig inom träning och kost så ber jag dig att ta dig tid att läsa detta, skulle uppskattas väldigt mycket!
Kan berätta lite kort om min grund, har tränat styrketräning seriöst i cirka 1,5 år. Under denna tid har jag utmanat mig själv, maxat i vikter och arbetat med alla de stora muskelgrupperna i kroppen.
Sedan cirka 2 månader tillbaka la jag om mitt träningsschema samt kosten. Tränade innan cirka 4-5 gånger i veckan då en utan dessa dagar var cardio. Jag åt nyttigt och mycket för att orka med träningen redan då men unnade mig godasker 1-2 gånger i veckan.
När jag la om mitt träningsschema la jag in en powerwalk i cirka 40 min varje dag innan frukosten (OBS, inte på helt tom mage!) kör intensiv styrketräning cirka 4-5 gg i veckan och under varje vecka går jag igenom kroppens alla stora muskler. Varje dag äter jag en stor frukost, naturell fil, mussli med nötter banan och hallon, en kopp te, samt knäckebröd med ägg på.
Jag ser till att ha med mig småmål som jag äter med ungefär 2-2,5 h mellanrum. Det kan innehålla tex en morot, ett litet päron och lite nötter.
Under en dag äter jag Frukost, litet mål, litet mål, liten lunch, middag. Har strukit kvällsmål efter 7 helt (om inte min träning sker sent på kvällen då man ska äta något efter träning.) Även allt småätande är helt uteslutet.
Detta har visat bra effekt på mig och har tappat både i vikt och cm, märkt otroligt mycket på kläder vilket är roligt!
Mitt problem är bara att jag håller på att förlora hela min byst, samt att revbenen framme på bröstet syns och mina nyckelben har blivit otroligt synliga, tycker inte detta är fint då jag vill ha en sund kropp men för att jag ska förlora fett kring magen (för att få fram magmusklerna) samt låren måste jag fortsätta med ett kalori underskott, eller?
Det är här min fråga kommer in, finns det något jag kan göra nu för att fortfarande gå ner kring magen och ben men inte bli ett skelett upptill, är mycket väl medveten om att det inte går att punktförbränna fett men tänker att öka intensiteten i styrketräning kring mage, rumpa lår kan göra att musklerna också kommer fram? Ska jag göra något med min kost, min träning? Är öppen för förslag, för jag vill ABSOLUT INTE se ut som ett skelett upptill så missuppfatta inte detta nu.
Jättestort tack på förhand!