Kom ihåg inloggning
Bild saknas godisen14
Kön: Tjej
Bor: Uppsala
Inloggad: 2:a feb
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 2
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-11-05
Tid: 19:43
Svar: 8
Visningar: 265

Vad ska man ha för vikt på hantlar?

Dela:

Hej!
Jag är nybörjare när det gäller träning och vill nu inskaffa mig ett par hantlar. Men jag vet inte vad för slags hantlar eller vilken vikt? Jag är alltså nybörjare så inga tunga vikter antar jag :p

Snällaaaaa någon som vet :)

1. 5 nov -12
  1. Closer
  1. 0

Vad ska man ha för vikt på hantlar?

Vad ska du ha hantlarna till? Vad ska du träna?
  1. 5 nov -12
  1. godisen14
  1. 0

Armmusklerna :)
  1. 5 nov -12
  1. Closer
  1. 0

Ska du bara träna armarna? Jag tror du skulle kunna börja med 3-4 kg. Hade du tänkt träna med hjälp av din egna kroppsvikt till resten av kroppen?
  1. 5 nov -12
  1. godisen14
  1. 0

Alltså jag vet inte, jag är helt oerfaren. Men jo det är klart att jag tänker träna resten utav kroppen också :p Fast det kan man väl inte göra med hantlarna... eller? :O Jag kör i alla fall dagligen situps, rumpövningar, ryggövningar osv... och funderar på gymkort! :)
  1. 5 nov -12
  1. Closer
  1. 0

Jo du kan träna mer än bara armar med hantlar. Du kan även träna mage och rygg, allt möjligt. Skulle däremot vilja föreslå gym, som du själv sa kanske var aktuellt. Du kan boka en personlig tränare på gym (en timme), som då hjälper dig att sätta upp ett program för att hjälpa dig nå dina mål. Samt visar hur du kan och ska utföra vissa övningar. Inge bra att träna fel, då det kan ge skador.. Tipsar om friskis och svettis, tycker dom är toppen. :)
  1. 5 nov -12
  1. godisen14
  1. 0

Jo det blir nog ett gymkort hehe :d Passar ju bra nu till jul med tanke på att det är för kallt för att gå ut och springa!!
  1. 5 nov -12
  1. Aikos
  1. 4

se till att ha lösa vikter + klämmor så du kan variera vikt.
Finns svinbra på Rusta
1pack = 16kg/2
2st stänger med högst 8kg på varje .
  1. 5 nov -12
  1. godisen14
  1. 0

Ååh tack så mycket för tipset! :)