Kom ihåg inloggning
Michaelaaa
Kön: Tjej
Bor: Dalarna
Inloggad: 4 jul -12
Recensioner: 0
Bilder: 4
Gästbok: 3
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2007-08-13
Tid: 17:51
Svar: 36
Visningar: 2523

Knölar under huden

Dela:

Är det någon som vet vad det är för "knölar jag har under huden" . Det är ungefär som finnar men dom sitter djupare och är jätte stora . plus att dom gör snor ont och man inte kan klämma dom. har en på hakan nu, och det ser skit konstigt ut. Får alltid sådana på samma ställe :S

1. 13 aug -07
  1. Jackie85
  1. 45

Knölar under huden

tror jag vet vad du pratar om.....fått en sådn på mitt smalben.....men läkaren sa att man måste skära bort sånna....vet inte riktigt varför man får dom....typ som en hård liten klump under huden.....gör lite ont om man klämmer på den...men den sitter lååångt under huden......haft min i flera år nu...den syns knappt bara irreterande...men har man en sån i ansiktet så vill man ju ta bort den...
  1. 13 aug -07
  1. Michaelaaa
  1. 4

Dom brukar försvinna efter ett ganska bra tag men det verkar som att dom alltid kommer tilbaka på samma ställe. Blir så himla trött.Finns det inget annat man kan göra ?
  1. 13 aug -07
  1. eeeriiikaaa
  1. 4

det är nog en kvissla du pratar om. en slags finne. Varför du får sånna kan bero på många anledningar
  1. 13 aug -07
  1. Jackie85
  1. 45

om dom försvinner så hr du nog inte samma om mig....fick mitt när jg va runt 12...nu e jg 22....haft det i 10 år...hmmm om dina går bort låter det mer som en liten infektion......uppstår det när du gör något speciellt?
  1. 13 aug -07
  1. Michaelaaa
  1. 4

Jag vet inte , jag har inte tänkt på det. Vad är en kvissla? Det är liksom ingen liten knöl utan den är säkert en centimeter bred under huden. :S
  1. 13 aug -07
  1. Pearlish
  1. 0

fick en sån för 2 veckor sen, gick te läkaren.. fick den under hakan.. det hade blivit en infektion, han sa att ifall den inte skulle ha gåt bort på två veckor så skulle ja gå te honom igen o få antibiotika lr så.. den har blivit mindre, men inte gått bort, så om den inte går bort helt denna veckan så ska ja dit igen..
  1. 13 aug -07
  1. eeeriiikaaa
  1. 4

det finns typ olika sorters finnar , kan inte förklara så bra men jag försöker.. man kan gå små pkupper. sen så finns dte ju" vanliga finnar" åsen finns dte kvisslor som blir med som en infektion under huden
  1. 13 aug -07
  1. Michaelaaa
  1. 4

Ok , man kanske ska ta och fråga någon läkare om det här eftersom att det kommer och går. Men du skulle bara låta den vara och låta den "själv dö" ?
  1. 13 aug -07
  1. Pearlish
  1. 0

ja skulle låta den va o inte pilla på den, o så skulle den gå bort.. fast den har inte gått bort.. men han sa att ifall den stannade i 2 veckor så skulle ja till honom o få medicin lr spruta lr så.. så om din har vart där länge så måste du till läkaren!
Men vill oxå fråga en sak.. har du en riktig finne(eller liknande) i närheten av knölen?
  1. 13 aug -07
  1. Michaelaaa
  1. 4

Nej , jag har lite por maskar och sånt i närheten men ingen som har blivit infekterad. vadårå? Det som är så konstigt är att jag har tre-fyra ställen i ansiktet där dom dyker upp ibland , alltid på samma ställe.
  1. 13 aug -07
  1. Pearlish
  1. 0

jaha okej.. jo men om du har en finne i närheten så kan den ha blivit infekterad o så har det påverkat något under huden..
men ja råder dej att söka läkare direkt!
Du vill la inte få dubbelhaka, eller för mkt hud på ansiktet? .. så det e båst o få bort de direkt.
  1. 13 aug -07
  1. Michaelaaa
  1. 4

Ha , ska nog göra det . Men vart ska jag vända mig? hudläkare eller vårdcentralen?
  1. 13 aug -07
  1. Pearlish
  1. 0

vårdcentralen.
  1. 13 aug -07
  1. Pearlish
  1. 0

det finns hudläkare där =P