Kom ihåg inloggning
Willwarin
Kön: Tjej
Bor: -
Inloggad: 11 maj -11
Recensioner: -
Bilder: -
Gästbok: -
Blogg: -
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-02-18
Tid: 11:14
Svar: 10
Visningar: 690

För låg kroppstemperatur?

Dela:

Jag har ständigt en kroppstemperatur mellan 35-36,5 när jag än tar på dygnet, tillomed efter träning. Är rätt frusen och jag antar att förbränningen blir sämre med ? :S Är det här normalt eller farligt på något sätt? Hur låg temperatur kan man ha utan att man behöver bry sig om det?

1. 18 feb -10
  1. Merida
  1. 47

För låg kroppstemperatur?

Jag har med lika dålig kroppstemp :) Och jag har pratat med doktorn om det och han säger att det inte är farligt :) Bara att ta på sig emr kläder innan man går ut bara så kroppsdelarna inte börjar frysa ^^
  1. 18 feb -10
  1. Nehedu
  1. -

Dålig ska man inte kalla det.

Jag har en normaltemp på 36.0°c, vilket bara är lite under normalt enligt doktorerna. Dock har reagerar jag ju mer på feber än de med 37.0°c som normaltemp, då det faktiskt höjs mer för mig. Sen har jag nog rätt seg förbränning, men inget jag tänkt på.
  1. 18 feb -10
  1. ki-wi
  1. -

Har också låg kroppstemperatur. Ligger runt 36 jag med.
Funderade faktiskt på det förut, feber, är 37 grader feber om man har 36 annars? Isf har jag feber idag, har typ 37.1 och är död, dock kämpat mig igenom skolan...
Men mamma säger att 37 Inte är feber...

Aja. Det är väl inget farligt att ha låg temperatur iaf. Det är ju många som har det. :)
  1. 18 feb -10
  1. delay
  1. 1

jag har 36 som normaltemp. min mamma har 35. och när hon låg på 34 var det dåligt enligt läkarna. men vid 35 var det ok.

ja 37 för oss är feber :P hade 37,5 igår. det är som 38,5 för en "normal" ju :P
  1. 18 feb -10
  1. Merida
  1. 47

Precis. Aldrig någon som tar temperaturen på en när man e frisk. Men när man e sjuk så ska man gå enl. normerna. Ni kan ju tänka er hur roligt jag hade det när jag låg med 40 graders feber!!!
  1. 18 feb -10
  1. Smirnoff
  1. 0

ush har likadant :( det är för jävligt, man fryser jämt
  1. 20 feb -10
  1. tipzy
  1. 0

Har också låg. tror jag har på 35 och är väldigt frusen av mig. Måste ha över 28 grader i mitt hus för att inte kunna frysa :P
  1. 20 feb -10
  1. ki-wi
  1. -

Haha jaa 28 grader hade inte vart fel,är också jävligt frusen. Dock är mamma sådär så hon tycker allt är för varmt så hon "svettas ihjäl" om det är 22 -.-
Idag har vi 20 inne, sjukt kallt :(
  1. 20 feb -10
  1. Diaana
  1. 20

Jag vet inte ifall min kroppstemperatur är låg (har inte tagit temp) men alla säger att jag är kall.
Min mamma sa att det kan bero på blodcirkulationen..?
  1. 20 feb -10
  1. Nehedu
  1. -

Ens normala kroppstemp handlar inte om cirkulationen så mycket då man räknar in även hur tempen är när man tränat osv :)