Kom ihåg inloggning
Therese9111
Kön: Tjej
Bor: Dalarna
Inloggad: 22 dec -13
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 1
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-06-01
Tid: 22:45
Svar: 12
Visningar: 687

Raka hela ben eller knäna och nerå?

Dela:

Rakar ni hela ben eller bara från knäna och neråt?
Och vad tycker ni är bäst att använda, vaxa, raka eller hårborttagningsmedel, ? :)

1. 1 jun -10
  1. RosaPenna
  1. -

Raka hela ben eller knäna och nerå?

rakar från vaden upp till halvvägs upp på låren:P

Jag rakar med engångshyvel då jag är för snål för att gå och köpa vax och kräm:P
  1. 1 jun -10
  1. sandrau
  1. 0

Jag rakar hela benen, rakar med rakhylen. Tycker vax/epilator gör för ont haha :)
  1. 1 jun -10
  1. amanddaj
  1. -

Rakar bara vaderna, alltså inte låren. Fan vad jobbigt att raka låren alltså! Hade aldrig orkat :p Gillar att raka mest, men Veets varma vax är bra att använda på sommaren när man vill ha lena ben längre.
  1. 1 jun -10
  1. RosaPenna
  1. -

haha egentligen så orkar jag inte heller raka låren, men nu är det en sån inarbetad vana att det är svårt att sluta XD
  1. 1 jun -10
  1. amanddaj
  1. -

Har helt långa (dock ljusa) hårstrån på låren så funderar fan på att börja med det i sommar. Men usch vad äckligt att få stubb på låren! :p Och tänkt då att raka vaderna, under armarna samt där nere. Allt det är ju nog tungt xD haha.
  1. 1 jun -10
  1. Therese9111
  1. 0

jag skulle vilja testa epilator :) men gör det mycket ont?
  1. 1 jun -10
  1. Sommarsolen
  1. -

Det blir ju inte lika stubbigt på låren som på vaderna, det är väl tunnare o mjukare hår där, eller är det bara jag kanske? Jag rakar med engångshyvel, på vaderna och låren, stör mig annars. Ska vaxa på salong nästa vecka för första gången :|
  1. 2 jun -10
  1. idioten
  1. 0

hela benen med rakhyvel. håren på låren blir inte lätt stubbigt. (fint rimmat)
  1. 2 jun -10
  1. amanddaj
  1. -

Okej, då ska jag fan börja raka låren också :D
  1. 2 jun -10
  1. Krokodiil
  1. 0

Jag rakar endast från knäna och neråt, men på somrarna brukar jag epilera låren
  1. 2 jun -10
  1. Kersta
  1. 0

Jag tycker epilatorn tar kål på en! gör ont, tar tid och blir inte speciellt bra (på mig).. slutar alltid med att jag bara orkar göra ett ben.=) vax däremot är fina grejjer! snabbt och enkelt!
  1. 2 jun -10
  1. ckan
  1. 12

Jag kör på hela ben med rakhyvel och gel (blir så härligt mjukt då) och smörjer sedan in benen med en olja.. Då blir det Gosigosben :) .... i någon dag iaf innan stubben kommer ;)

Har testat med att vaxa benen, men alla strån åkte inte bort då och de som gjorde det tog inte alldid hela strån utan bara halva.. :S Kanske jag som hade fel produkt eller fel teknik? Ville ju ha lena ben i 4v men hade det inte ens som nyvaxad =/