Kom ihåg inloggning
Bild saknas babyjoon
Kön: Tjej
Bor: Blekinge
Inloggad: 19 aug -12
Recensioner: 1
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2011-05-30
Tid: 08:52
Svar: 5
Visningar: 394

Njurbäckeninflammation?

Dela:

Hej jag skulle behöva lite hjälp här, det är nämligen så att jag misstänker att jag har njurbäckeninflammation.
För lite mer än en vecka sedan började jag få ont när jag kissade, och hade alla symptomer för urinvägsinfektion. Jag har van vid att ha det, sker nästan varje månad, men denna gången har det gått ett steg längre.
Hursomhelst så försökte jag få kontakt med vårdcentralen men de hade aldrig tid för mig att komma in. Jag fortsatte behandla mig själv med hemmakurer som tranbärsjuice fram tills i fredags då de äntligen hade tid för mig.
Jag hade tydligen blod i urinet och fick en antibiotika på 5 dagar. DÅ hade jag ingen värk när läkaren kände på min rygg och mage.
Dock så började värken så fort jag kom hem.
Jag har nu haft smärtor på höger sida av magen, sidan och bak mot ryggen ända sedan i Fredags. Det blir som värst på nätterna. Jag känner mig även väldigt förkyld och till en början hade jag även feber på nätterna.
Frågan är då, ska jag kontakta vårdcentralen eller ska jag fortsätta min behandling av antibiotika i hopp om att det går bort i samband med det?
Jag har inte samma känsla när jag kissar längre!

1. 30 maj -11
  1. Century
  1. 0

Njurbäckeninflammation?

Jag tycker du ska åka in akut. Infektion i njurbäcken behandlas inte likadant som urinvägsinfektion, det kräver mycket högre doser antibiotika och helst ska det ges intravenöst (alltså i dropp).
  1. 30 maj -11
  1. YellyFish
  1. 8

Till vårdcentralen med dig!
Min vän råkade gå med njurbäcks inflammation utan att direkt veta om det, hon hade bara väldigt ont i ryggen (njurarna), det blev ambulans till akuten. Njurarna kan slås ut om det går för långt.
  1. 30 maj -11
  1. babyjoon
  1. 0

Tack för svaren! Ringde till vårdcentralen direkt, har tid klockan 11.00. Det gäller att vara bestämd för att få tid där. Så nu drar jag dit. Nervös och rädd men det löser väll sig :)
  1. 30 maj -11
  1. rosig
  1. 0

skriv hur det går sen, jag har själv haft njurbäckeninflammation så jag tycker det är "intressant" (?) att få höra hur andra haft det. För mig gjorde det så ont att min kille ringde ambulans för jag låg bara och skrek :p
  1. 2 jun -11
  1. babyjoon
  1. 0

Usch! Det låter ju inte bra. Skönt att det är över för din del då :) De gjorde en snabbsänka och allt det där och de skickade iväg ett test på odling. Fick åka hem med smärtstillande och blev kontaktad dagen efter. Som tur var så var det ingen njurbäckeninflammation och inte heller njursten. Man kan tydligen få sjuka smärtor när man har blåskartarr med.
5e antibiotika dagen idag och jag känner mig bättre! :)
Liknande diskussioner: