Kom ihåg inloggning
Bild saknas Baniini
Kön: Tjej
Bor: Kronoberg
Inloggad: 3 dgr
Recensioner: 2
Bilder: 0
Gästbok: 0
Blogg: 18
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-05-03
Tid: 11:03
Svar: 28
Visningar: 347

Att klä sig större under varmare tider

Okej, jag älskar våren/sommaren men hatar att visa mig i mindre kläder. Jag är väldigt smal av mig och ganska lång och tycker det är jobbigt att visa mig i shorts osv. alla typiska sommar kläder där hud och kroppen syns mer. Under hösten/vintern mår jag bättre för då har man jacka ut och man ser större ut om ni förstår. Jag vet att detta bygger på mitt dåliga självförtroende, och när jag visar mig i "smalare" kläder så kommer kommentarerna "Du är såååååå smal" No shit, det visste jag inte..-.- typ.

Men jag vill för en gångs skull kunna bära lite lättare kläder under varmare dagar utan att behöva skämmas över min smala kropp. Så ni tjejer som ser ut som mig hur matchar ni kläder och finns det något som är svalt som ändå kan lura dit ett par extra kilon? :)

1. 3 maj -12
  1. Beka
  1. 67

Att klä sig större under varmare tider

Vida byxor, jag har verkligen fastnat för de vida byxorna, tycker att det är sjukt snyggt! Sen långkjolar/långklänningar :)

Ah tack så mkt :)
  1. 3 maj -12
  1. Beka
  1. 67

Sen så vill jag bara tillägga att jag tycker att du absolut inte ska skämmas över din smala kropp! Jag är själv smal men försöker inte dölja det med tex vida byxor, utan jag har det på mig för att det är snyggt haha :)

Nä jag vet men det är jobbigt ändå ibland.. Och särskilt nu när värmen har kommit och alla slänger kläderna typ, så måste man ju verkligen också klä sig tunnare och jag våndas inför detta varje år :(

Vill kunna bära snygga jeans shorts och så men mina ben är så spinkiga, pojkben typ. Inte så smickrande tycker jag och byxor/jeans är oftast för varmt så det har varit lite problem att hitta rätt kläder för just min kropps typ. Men långklänningar och sådana vida byxor som du nämnde kan ju va något :)
  1. 3 maj -12
  1. Merida
  1. 20

Tunikor! :)) Som sitter löst! Det är ju helt UNDERBART att ha stora klänningar utan en markerad midja! :))

www.fabulousliving.se/co2-tuni...

Den var ju lite dyr. Men bara ett exempel! :)

www.hm.com/se/product/00594?ar...

Favorit! :)
www.hm.com/se/product/00138?ar...

Ahh tack Mimmik :) Mycket man inte tänker på alltså :)
  1. 3 maj -12
  1. Merida
  1. 20

Lite avis på er som inte är så stora då ni kan ha kläder som bara fladdrar för vinden! :P Ser så skönt ut! xD

Ja det är väl rätt positivt, man blir inte så varm av sig. Typ inget existerande underhudsfett :-P
  1. 3 maj -12
  1. Merida
  1. 20

Haha! det är väl så! :P Börjar du frysa kan du ju ta på dig ett tight linne under! :) Ett sådant från Gina tricot! :) 99:-/st! :)

Ah bra idé där! :)
  1. 3 maj -12
  1. Merida
  1. 20

Men, har du komplex för armar, ben och kropp? Eller vad är det du vill dölja? För man kan ju köra på byxor av linne med! :) Lite bohemiskt! :P

Det är väl mest benen och min rumpa som inte finns. Från midjan och upp är det rätt okej, men ja benen är smala och rumpan är extremt liten för min smak. Så till klänningar så brukar jag välja dem med volanger för det skapar lite former och man ser inte kroppen så där överdrivet som man gör i tajta klänningar för då är jag som en linjal i profil.
  1. 3 maj -12
  1. Merida
  1. 20

Aha....! Ja, hemsidan "in my house" har ett väldigt litet utbud av kläder. Men de är fina! :) Vila och rut mfl har med fina och billiga kläder! :)

Okej, ska kika in den sidan :) Ja rut m.fl och vila har mkt fina kläder! :)
Liknande diskussioner: