Kom ihåg inloggning
Uppdatering pågår: Vissa inlägg som skrivs i forumet under december kan försvinna.
Bild saknas hhedberg
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 13 feb -09
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 2
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2008-06-09
Tid: 15:14
Svar: 6
Visningar: 179

tikeis foundation, chockad.

Dela:

jag fick hem tikeis foundation idag och ville prova med en gång, och jag kan säga såhär, jag vart riktigt chockad för att det va så dåligt, det såg liksom ut som mjöl på huden, och jag som hade läst här att den tydligen skulle vara bra... kan det vara så att jag gör fel eller vad är det?

jag skulle vilja skicka tillbaka den men hur gör man det?
snälla svara du som vet!

1. 9 jun -08
  1. fulisson
  1. 0

tikeis foundation, chockad.

Va?! Oj.. Har vi verkligen testa samma produkt? Tycker den smälter in otrolgt bra på huden och ser jättenaturligt ut. Men använder du deras kabukiborste och borstar på det i cirklar? Kan vara det som är felet annars..
  1. 9 jun -08
  1. Hypnotized
  1. -

säger samma sak som fulisson haha:P tyckte den var jääättebra :S men du kanske tar för mkt, man ska typ slå av ''pulvret'' så att det inte syns på borsten och sen arbeta in i huden och lägga ett lager till om man vill ha mer.. jag tycker deras smink ser jättenaturligt ut, syns verkligen inte ens att man är sminkad! :P kan du ha gjort fel?
  1. 9 jun -08
  1. fulisson
  1. 0

Exakt, kom på det när jag precis hade skickat. Det är rätt lätt att ta för mkt innan man lär sig hur man gör.. Jag brukar hälla ut jättelite i locket och ta borsten några varv i locket. Sen slår jag av det mot kanten på burken och gör samma sak igen. Alltså för arbeta in det i bortsne för att sen arbeta in det på huden.

Hypnotized - Nu när jag ändå har hittat nån som gillar det lika mkt som jag; har du testat deras rouge eller bronzers? Vet inte om jag ska våga beställa.. Blir det mkt färg?
  1. 9 jun -08
  1. Hypnotized
  1. -

jag har deras rouge angel. Det är jääätteeedrygt och lämnar rätt mkt färg så man behöver bara ta jättelite så rouget håller ju länge:) Men gillade inte just den färgen, mkt mer rosa än vad den verkar så det kan nog vara så att de andra också är det. När jag såg det på tikeis hemsida såg det normalmörkt ut och lite mer corallfärgat kanske hahah skitsvårt att förklara, och det ser mörkare ut på hemsidan än vad det är i verkligheten, mkt ljusare men lämnar ändå mkt färg. nästa gång ska jag nog testa deras bronzer, den verkar ju rätt mörk men tror den också är ljusare egentligen :)
  1. 9 jun -08
  1. hhedberg
  1. 0

okej, nej jag har ju min i.d kabuki, jag kanske gör fel jag vet inte men jag beställde den för 99 kr och den va otroligt liten så jag fick liksom inte riktigt plats med borsten så jag tog kanske mycket....
  1. 10 jun -08
  1. Lisa75
  1. 0

Det låter som du har tagit alldeles för mycket. Det är bättre att ta jättelite och sen ta ytterligare en gång om man inte tycker att det räcker. Lager på lager är bättre än mycket på en gång. Och så ska man arbeta in det ordentligt (som med alla mineral foundations). På mig ser det helt naturligt ut och huden blir jättefin och jämn. Det känns som den är drygare än andra märken. Deras kabukiborste är verkligen att rekommendera. IDs är helt kass i jämförelse.
Om burken är för liten (vet inte hur stor den lilla är), så kan du alltid prinkla ut på något annat istället, ett plastlock eller en liten tallrik eller så.

Jag har bronzern och jag tycker att den ger fin färg. Samma där att man inte behöver ta så mycket, men den är inte så pigmentrik att det blir för mörkt.