Kom ihåg inloggning
Bild saknas hilda90
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 26 jun -12
Recensioner: 0
Bilder: 1
Gästbok: 1
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-05-19
Tid: 11:43
Svar: 15
Visningar: 554

Köpa smink på tradera?

Dela:

Är det någon av er som brukar köpa smink på tradera? eller som gjort det nån gång?.. säljs ju e hel del billigt kvalitets smink där men jag är ändå lite tveksam. Liksom inte så kul om man får hem grejerna så ser man tex att det är öppnat osv...? vad tror ni? kan det vara smart att köpa nått smink där eller inte ? Är ju så dyrt ute i affärerna och jag är i behov av lite nytt i sminkväskan!

Vill du vara med på tv?
  1. 19 maj -10
  1. hilda90
  1. 1

Köpa smink på tradera?

=)?
  1. 19 maj -10
  1. jisushika
  1. 30

Jag har köpt MUS ögonskuggor och har aldrig haft nå problem. Är ju kul om man kan fynda lite. =)
  1. 19 maj -10
  1. hilda90
  1. 1

Okej vad bra=) Man kan ju kolla så att personen man köper av har bra omdömen och så först:)
  1. 19 maj -10
  1. jisushika
  1. 30

Ja de tkr jag du ska göra. Annars vet man ju inte alls va de e för typ. Man vill ju inte bli blåst.
  1. 19 maj -10
  1. mozi
  1. 0

Det går jättebra att handla smink på tradera. Jag har köpt mycket från Make up store (många säljer helt nya och oanvända grejer), penslar och ID smink. Man får vara aktsam med vissa fejkprodukter som säljs dock (mycket fejk från MAC tyvärr).

Men kolla bara säljarens betyg innan, det säger mycket om hur seriös säljaren är.
  1. 19 maj -10
  1. hilda90
  1. 1

Ja okej men det låter ju bra! Jo jag hittade några penslar från mac som var bjuden till 70 kr eller nåt och det lät ju väldigt billigt (från MAC) och då såg jag i omdömet att de var en som hade skrivit att penslarna var fake. Säljaren sålde massa såna penslar... Känns ju onödigt att lägga pengar om de inte e äkta men man kan ju kolla så att säljaren inte säljer massor av samma produkt?
  1. 19 maj -10
  1. delay
  1. 1

köp inte mac, typ 99% är fake :s
  1. 19 maj -10
  1. ladyFrosty
  1. 0

Hur vet man om sminket är fake? Alltså hur kan man faka sminkprodukter..? :s
Det bästa sättet är nog att kolla på omdömen iaf!

1. 19 maj -10
  1. delay
  1. 1

man jämför med det äkta. så om man inte har någon aning om hur den äkta varan ser ut kan det bli svårt.
  1. 19 maj -10
  1. ladyFrosty
  1. 0

Men jag förstår inte riktigt hur säljarna gör.. Köper de in fakeprodukter från nåt annat land och säljer dem som äkta? Eller säljer de sina gamla viva la diva ögonskuggor och skriver "MAC" på dem? Haha, jag bara fattar inte riktigt... :)
  1. 19 maj -10
  1. delay
  1. 1

det förstnämnda ja ^^ kan t.o.m vara saker som de inte visar på bilderna. t.ex en mac ögonskugga. kan se prick likadan ut. och när man får den i handen och öppnar så finns det en liten sådan där applikator med och då vet man genast att det är en fake.

Köpa smink på tradera?
  1. 19 maj -10
  1. mozi
  1. 0

En väldigt bra guide till att känna igen fake MAC på tradera:

rocketqueens.blogg.se/2008/dec...
  1. 19 maj -10
  1. ladyFrosty
  1. 0

Ah okej.. Sjukt trist att det förekommer! Så lågt att lura andra..

hej_kanin; bra länk :)
Tror inte man ska köpa något som låter "för bra för att vara sant", det vore liksom konstigt om någon sålde ögonskuggor värda 250kr för 40kr, oöppnat?
  1. 19 maj -10
  1. Lina_08
  1. 0

Det mesta är smink på Tradera är tyvärr fejk. Det är många säljare som köper fejksmink från KIna väldigt billigt som de sedan säljer på Tradera. Det är klart att det finns äkta smink också, men då är ett tips att kolla på säljarens omdömen och se vad den har sålt tidigare. Har den sålt en massa smink så är det förmodligen fejk. Har den inga liknande auktioner innan så kan det ju faktiskt vara ett ''felköp'' så att säga. Man kan ju faktiskt köpa fel färg av något, då är det ju smart att sälja det på tradera.