Kom ihåg inloggning
Bild saknas Rullebulle
Kön: Tjej
Bor: Halland
Inloggad: 11:e maj
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 1
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-04-17
Tid: 20:32
Svar: 10
Visningar: 326

Lägga på foundation

Hur lägger man på foundation bäst utan att de ser onaturligt ut? pensel eller svamp? jag föredrar svamp men jag blir alltid flammig i ansiktet hur mycke/lite jag än tar så jag har slutat med flytande nu och använder endast puder, knappt det. men jag vill gärna använda upp den nu.. :)

1. 17 apr -12
  1. traplac
  1. 6

Lägga på foundation

Pensel, isåfall den "runda", det smälter in så bra då

Sån här exempel (från MAC)

Lägga på foundation
  1. 18 apr -12
  1. Jamees
  1. 8

Penseln traplac länkade är den allra bästa! Det blir väldigt fint fördelat över huden med den. För att lägga på med den borsten gör man små cirkelrörelser.
  1. 18 apr -12
  1. lisso
  1. 0

Borste skulle jag säga. Den bästa foundationborsten jag har för flytande foundation är Buffing Brush från Real Techniques www.love-makeup.co.uk/real-tec....

En annan borste som fungerar liknande där du slipper beställa ett helt set är flat top kabuki från TiKei.
www.tikei.se/produkter/borstar...

Båda borstarna går också utmärkt till mineralfoundation.
  1. 18 apr -12
  1. MissTycker
  1. 8

Jag älskar att att använda flytande foundation med fingrarna. Det smälter så bra ihop med huden då. :)
  1. 18 apr -12
  1. mackita
  1. -

Jag använder flytande foundation med fingrarna. Duttar först på ett par miniklickar lite varstans i ansiktet sen smörjer, precis som med ansiktskräm :) Funkar bäst för mig =) Sen kör jag puder över så det ser mer jämnt och naturligt ut :)
  1. 18 apr -12
  1. Beavy
  1. 5

Fingrarna tycker jag funkar bäst med flytande, man får det jämnt och det går att arbeta in det lättare i huden. Dessutom fastar inget i borste eller svamp så man slösar mindre genom att ta med fingrarna :P Tycker jag iaf...
  1. 18 apr -12
  1. Beavy
  1. 5

Fastnar*
  1. 18 apr -12
  1. Norrbrud
  1. 0

Ja använder oxå fingrarna. förut använde ja både pensel och svamp, men gillade ingen av dom å de tog sån tid! Först brukar ja lägga på hudkräm och låta den gå in i huden så huden är mjuk och lättarbetad, sen är de bara att dutta ut med fingrarna och smörja som med hudkräm. :)
  1. 18 apr -12
  1. Rullebulle
  1. 0

Okej tack!:)
  1. 18 apr -12
  1. kokkiii
  1. 13

Jag tycker fingrar är bäst! får känslan av att foundationen verkligen går in i huden på ett bättre sätt och med pensel lägger den sig mer "ovanpå"... men det är bara min uppfattning.
Liknande diskussioner: