Kom ihåg inloggning
Heartbeats
Kön: Tjej
Bor: Uppsala
Inloggad: 22 jan -13
Recensioner: 0
Bilder: 4
Gästbok: 4
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2006-10-05
Tid: 16:06
Svar: 15
Visningar: 1062

Ont att svälja

Dela:

Jag har sedan förra fredagen haft väldigt ont att svälja då jag ska dricka/äta. Nu har det bara blivit värre och jag får knappt i mig soppa o annat flytande, det gör så himla ont.....

På sjukvårdsupplysningen sa de att de antagligen bara var magkatarr och jg blev rekomenderad omeprazol. Det har jag nu ätit sen i söndags utan att känna nån märkbar förbättring..

Känner nån av er igen sig?
Snälla, hjälp mig, vad ska jag göra?

1. 5 okt -06
  1. idaa
  1. 0

Ont att svälja

åk till vårdcentralen och låt dom undersöka dig. du kanske har halsfluss?
  1. 5 okt -06
  1. Heartbeats
  1. 4

nej men de är liksom nedanför halsen mitt på bröstet, och jag har ingen feber eller så...
  1. 5 okt -06
  1. Michaela
  1. 5

låter som halsfluss... jag har precis samma symptom och har halsfluss... åk till vårdcentralen och få riktig medicin utskrivet så löser det sig nog ska du se...
ett annat sätt att kolla om du har fått halsfluss är att kolla dina halsmandlar och titta efter vita prickar på dem... = halsfluss...
  1. 5 okt -06
  1. Empiz
  1. 1

Men om man inte har feber så är det inte halsfluss, och man får inget penicillin :/ Men det kan kännas precis som halsfluss.. För ett par år sedan fanns ett jättebra gurgel-grejs, men dom skriver inte ut det nu.. Käka Ipren och Bafucin och gå till vårdcentralen!
  1. 5 okt -06
  1. Princessan
  1. 11

Du kanske har åkt på en halsfluss några nöra vänner till mig hade också ont av att svälja äta och dricka. Dom alla hade halsfluss :P
  1. 5 okt -06
  1. lilljosie
  1. 0

men att du har ont nedanför halsen mitt på bröstet låter ju inte som halsfluss, då har man ju pain som fan i halsen. men samtidigt hade jag ingen feber heller när jag hade halsfluss sist, inte vad jag minns iaf. nåja, jag tycker du ska kolla upp det igen. det kanske är en halsböld?
  1. 5 okt -06
  1. la_diosa
  1. 1

Gå till en ny läkare , inget illa menat men sveriges läkare är inte dom bästa.
Min kompis gick nio ggr till en läkare utan att han kunde ge henne något svar, tillslut bleev hon så dålig att hon gick till en annan läkare, då hade hon kraftig halsfluss :O.
  1. 6 okt -06
  1. gozig86
  1. 0

känns det som om det fastnar eller nåt liknanade?
Min pojkvän har nåt konstigt så att det typ känns som om mat flytande etc fastnar i bröstet när han sväljer... läkaren sa iaf att det var pga stress.
han har haft så jätte länge!
  1. 10 okt -06
  1. Dior
  1. 0

Känner igen mig så hårt. Jag hade svårt att båda svälja och äta förra vintern. gick till vårcentralen och dom hittade inget fel, typ att det bara var lite rött och känsligt i halsen, men kunde inte ens svälja mitt saliv! skit jobbigt. så jag från sjukhus till sjukhus sen åkte jag till akuten dom gav inga medel eller så fast ett tipa är att du kokar vanligt vatten sen häller du i salt. låter det svalna sen grupplar du det..det får att döda alla bakerier i halsen typ..förra veckan kände jag att jag skulle få det igen kokade och fixa vattnet på en gång och tog massa alvdon och ibumetin hjälpa på en gång dagen efter kunde jag båda äte & dricka ;) fast det är oliak fr¨n perosn till perosn..testa!!

eftersom du säger att du har ont i bröstet.. så låter det skumt att du ska ha halsfluss.. MEn tar det emot att svälja? eller gör det ont när det du sväljer kommer längre ner i halsen? För drygt 1,5 år sedan så hade jag sådana otroliga smärtor i halsen och jag kunde inte äta nått, inte ens svälja mitt saliv. Jag gick hemma i nästan en vecka, trodde, dum som man är, att det skulle gå över av sig självt. Men det gjorde det inte och jag gick till vårdcentralen, jag fick med detsamma komma upp på sjukhuset och där sa dom att jag hade halsböld. Har haft det en gång tidigare också. Men då räckte det med penicillin. Men denna gång fick de punktera bölden och suga bort varet. Så gå till doktorn och be om en ordentlig undersökning. lycka till
  1. 16 okt -06
  1. gozig86
  1. 0

vad är halsböld på ett ungefär?

halsböld är (som jag förstod när jag hade det) en halsfluss som kaplsat in sig och blivit en böld. Och det får man penicillin för, och min var så pass stor att den inte skulle klara av att ge med sig själv så dom fick gå ner i halsen och punktera och suga ur den..aajajaj
  1. 19 okt -06
  1. gozig86
  1. 0

uhh.... det lät inte så goot!!
  1. 4 nov -08
  1. Berecca
  1. 6

....vi får hoppas att Heartbeats inte har kvar problemet då det var för två år sedan hon startade tråden ^^