Kom ihåg inloggning
Bild saknas Aleexandra
Kön: Tjej
Bor: Stockholm
Inloggad: 25 jan -11
Inlägg: 16
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 24
Blogg: Nej
Offline
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2007-02-20
Tid: 19:47
Svar: 64
Visningar: 1507

Nyttigt, nyttigt och nyttigt

Dela:

ja som sagt, jag ska försöka komma i form nu till sommaren, och jag vill veta allt nyttigt som går att äta, allt ifrån frukost till någon ersättning för godiset.

tack =)

  1. 20 feb -07
  1. cherish
  1. 0

Nyttigt, nyttigt och nyttigt


Undvik alla halvfabrikat såsom pulversåser och sånt..oftast väldigt mycket socker i dem. Att äta regelbundet med frukost, lunch, middag och mellanmål hjälper att hålla blodsockret på en jämn nivå så att man inte får det där suget. Det är absolut ingen ide att typ svälta, man tjänar inte ett dugg på det i längden:P
  1. 20 feb -07
  1. Famous
  1. -

Nyttig mat, skär ner på samma kolhydrater, mer grönsaker, och ät mer fibrer. Precis cherish, ät inte mindre mat och ersätt inte mat med naturdiet eller nån annan skit! Börja träna och motionera, raska promenader, gym kanske haha :) Simmning är bra ! Ät en frukt efter träningen det är bra.

Och ett jätte bra tips - när du känner dig sugen på nått sött, ta en näve nötter, chasew eller pistage, y u m m i e !
  1. 20 feb -07
  1. Famous
  1. -

snabba kolhydrater skulle det vara.. hihi
  1. 20 feb -07
  1. Aleexandra
  1. 0

nej men precis, jag hade absolut inte tänkt att svälta mig själv, jag är ju en matälskare haha, men behöver nog lägga om min kost lite, för det blir väldigt mycket kebab och sånt skit på luncherna eftersom jag får rikskupong kort av min skola. men att dippa grönsaker istället för chips och godis vad tror ni om det? det är ju sååå gott, frågan är ju hur nyttig dippen är =/
  1. 20 feb -07
  1. Famous
  1. -

Haha okej, om jag var du skulle jag nog ta den där dippen en gång i veckan och då med träning, finns risk att den innehåller sjukt mkt socker och skit. Läs på förpackningen om du är osäker..
Ett tips för frukost, vilket jag hoppas att du äter, är fil och flingor, t.e.x. fitness flingor är goda och inte så mkt socker i. En hårdbröd macka till eller en frukt, det är toppen och då små äter du inte heller under dagen..
  1. 20 feb -07
  1. Dawn
  1. -

att dippa grönsaker istället för chips ommer göra stor skillnad! dippen kan du göra nyttigare genom att ha naturell yoghurt 1½procent fett istället för gräddfil som e på 17%! Det gör den nyttigare och du kan njuta av hur mycket grönsaker doppade i dipp som helst :D
  1. 20 feb -07
  1. haaannah
  1. 6

annars kan du ju dippa i guaccemole med :) Det är nästan godare tycker jag.
  1. 20 feb -07
  1. nglc
  1. 6

rostade pumpakärnor! min favvo!
  1. 20 feb -07
  1. Niile
  1. 0

Om du vill öka fettförbränningen kan du testa att blanda lite vaslepulver med linfröolja. En matsked eller så. Det dinns att köpa på välsorterade matbutiker eller hälsokosten.
  1. 20 feb -07
  1. hano
  1. -

jag har aldrig ätit så mycket som jag gör just nu.. och sen i fredags har jag gått ner 1.2 kilo. har verkligen lyckats hitta rätt metod nu. :)
  1. 20 feb -07
  1. Philippp
  1. 2

Niile det förbränner ju knappast mer energi än det ger :P Bara för att det skapar en viss termogen effekt så är den inte ens i närheten av energin som det ger
  1. 20 feb -07
  1. karamellen
  1. 47

hano.. Hur lyckades du med det? Lät för bra för att vara sant :P
Vill du dela med dig av din fantastiska metod?!! så blir jag glad
  1. 20 feb -07
  1. Niile
  1. 0

Hano! vilken är den metooden du hittat? som funkar så bra?
  1. 20 feb -07
  1. hano
  1. -

philipos (philipp) metod. :) träning, träning och träning. och nyttig mat. Enligt tallriksmodellen kör jag såhär: Halva tallriken sallad. Två tredjedelar av halva tallriken, alltså 2/6 av hela tallriken med magert kött. 1/6 av tallriken varierar jag mellan vita bönor, svamp, keso, fullkornsbulgur eller broccoli eller liknande. Inga frukter, inget bröd, ingen pasta, inget ris, inga potatisar, ingen sås, inte en massa mellanmål. Ät regäla måltider istället. Sådär gör jag iaf, tack vare Philipos.