Kom ihåg inloggning
Pumsi
Kön: Tjej
Bor: -
Inloggad: 7:e jun
Recensioner: -
Bilder: -
Gästbok: -
Blogg: -
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2010-04-10
Tid: 18:50
Svar: 13
Visningar: 578

Levaxin

Dela:

Nån som äter det?

1. 10 apr -10
  1. Loovisa1
  1. 0

Levaxin

nej men min mamma och syster gör det,kanske vet ngt som du vill ha svar på?:)
  1. 10 apr -10
  1. Pumsi
  1. -

Ok!
Jag har precis börjat äta dem pga underfunktion av sköldkörteln.
Har de ätit dem länge? Vet du om de hade problem med vikten innan de började äta dem & om det blev någon förändring av Levaxinet?
  1. 10 apr -10
  1. Loovisa1
  1. 0

det tar ett tag innan man märker skillnad. mamma och syrran äter också för underproduktion. ja dem hade problem med vikten,det är inte helt ovanligt. men det blir bättre. hmm,ja mamma har ätit det läänge och syrran 4-5år kanske.
  1. 10 apr -10
  1. Pumsi
  1. -

Ok, så de gick ner i vikt efter ett tag?
  1. 10 apr -10
  1. Century
  1. 0

Levaxin ökar ju ämnesomsättningen, så ja du borde börja gå ner om du inte ändrar dina mat- och träningsvanor. Beror ju dock på hur hög dos du tar också... men du borde ju få mer energi också, så ut i löpspåret bara! ^^
  1. 1 maj -10
  1. mprincess
  1. 0

Jag äter det för underfunktion. Tycker inte att jag gått ner i vikt av det men min hud var svullen och det försvann så jag blev fastare ( men bara för att jag hade sjuk hud innan) och blekheten försvann och jag sov mindre, blev gladare mådde mkt bättre. Fast jag var inte öveerviktig innan så det kan ju vara därflör jag inte gick ner. Jag åt jätte jätte lite för att kompensera. Nu kan jag äta mer normalt.....
  1. 1 maj -10
  1. eliinh
  1. 0

ökar levaxin ämnesomsättningen? har ätit det hela mitt liv och kommer fortsätta med det. jag är inte supersmal, men har nog ganska hög ämnesomsättning för jag är hungrig hela tiden.
  1. 1 maj -10
  1. mprincess
  1. 0

Ja det ökar ämnesomsättningen. Man har nog ofta väldigt låg sådan om man får detta utskrivet. Men det påverkar ju inte bara vikten om man har en sån sjukdom, det är ju en massa annat också... Du borde vell ha låg ämnesomsättning om du äter levaxin eller?
  1. 4 maj -10
  1. eliinh
  1. 0

jag äter ju inte levaxin för att jag har låg åmnesomsätning heller. det har med sköldkörteln att göra. men då kanske jag fått svar på varför jag är hungrig hela tiden. spännande
  1. 4 maj -10
  1. Century
  1. 0

Men det är ju sköldkörtelns hormoner som styr ämnesomsättningen...;p

Hormonerna som sköldkörteln producerar heter trijodtyronin och tyroxin (kallas T3 och T4), och Levaxin innehåller ett tillskott av dessa två hormoner.
T3 och T4 styr en massa funktioner i kroppen, och har man för lite så sjunker ämnesomsättningen och hjärtfrekvensen, man kan bli förstoppad, deperimerad, trött, få torr hy osv.

Enkelt kan man säga att när man har för låg produktion av T3 och T4 (det kallas hypotyreos) så går kroppen på lågvarv och när man får Levaxin speedas kroppen upp till normalt tempo igen:)
  1. 4 maj -10
  1. Smirnoff
  1. 0

jag äter levaxin, 100 mkg just nu. har låg ämnesomsättning. kommer dock få fortsätta höja dosen hela tiden för min sköldkörtel kommer lägga av helt till slut : /
  1. 4 maj -10
  1. ssaturday
  1. 0

Jag äter det för jag har fått hela sköldkörteln bortopererad!

jag äter det... fast jag är inte så noga med det ;) hahah orkar inte äta det varje dag, så det blir väl en gång i veckan.. om inte en gång i månaden ;P men eftersom min läkare säger att det blir bättre och så, så vet man ju inte vad man ska göra hhööhhö
Liknande diskussioner: