Kom ihåg inloggning
Bild saknas Juni78
Kön: Tjej
Bor: -
Inloggad: 17 sep -09
Recensioner: -
Bilder: -
Gästbok: -
Blogg: -
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2009-08-17
Tid: 15:53
Svar: 11
Visningar: 456

Kalla el varma färger...hur vet man?

Dela:

Vet verkligen inte vad jag passar el inte passar i.Har ni gjort nån färganalys nån gång el hur har ni fått reda på vad ni ska ha??

Vill du vara med på tv?
  1. 17 aug -09
  1. maddemoe
  1. -

Haha det är ganska lätt faktist :P
Det finns tre olika man kan passa in på; Varma, Mittemellan eller Kalla färger.
Det enda man behöver göra är att gå på stan; ta ett plagg från varje "färg" och sedan placera dem nära ansiktet vid en välbelyst spegel. Där kommer du sedan se vilken av färgsorterna som får ditt ansikte att "lysa" mest = dvs den du får den perfekta färgen i ansiktet av :)

Detta beror på att färgerna absorberar olika av ljuset och därför avger olika sken till olika hudtoner :)
Haha hoppas jag var till någon hjälp ^^ <3
  1. 18 aug -09
  1. Juni78
  1. -

Ok,men problemet är ju att jag är så superdålig på vad som är just kalla/varma färger:-)
  1. 18 aug -09
  1. tusentankar
  1. 0

Kalla fäger: typ blå skalor
Varma: Röda, oranga

osv.

Gå in på denna länken så står det lite mer om färger man passar i, hurvida man är en såkallad vinter, sommar, vår eller höst människa :)

home.swipnet.se/anemon/fargana...
  1. 18 aug -09
  1. Juni78
  1. -

Tack för den länken...blev mycket klokare av den:-)
  1. 18 aug -09
  1. Pixiechick
  1. 1

jag brukar köra på ifall man gillar silver smycken eller guldsmycken
silver=kalla färgen Guld=varma färger :)
  1. 18 aug -09
  1. Mii_chaa
  1. 2

hahah jag e åxå helt sämst på de där, speciellt på smink, ba "du ska ha en foundation me gul underton inte rosa" jag ba hmmmmmmm
  1. 21 aug -09
  1. squalid
  1. -

Sen kan ju även en färg ha en varm eller en kall nyans, alltså om den drar mot blått/lila (kall) eller gult/rött (varm). Såhär till exempel, det kanske hjälper er. De till vänster är kalla och de till höger är varma. Fastän de är samma färg är det ändå en som är blåare och en som är rödare.

Sen vem som passar i vilka färger har inget med hur man själv ser ut, utan är man mer bekväm i varmare toner är man snyggare i det. Eller är man mest bekväm i svart för den delen är man snyggast så istället. Så är det! Alla kan ha alla färger, bara de känner sig bra i sig själva :)
  1. 22 aug -09
  1. tusentankar
  1. 0

Squalid: Ja, man får ju ha på sig vad man vill, men sen finns det ju färger som man passar extra bra i, och färger man passar mindre bra i. Allt handlar om man är en höst,vinter,sommar eller vår människa. Mer om det kan man läsa i länken jag postade.
  1. 22 aug -09
  1. squalid
  1. -

Tusentankar: Man behöver inte ens vara en årstidsmänniska ju. Känner man för mörklila en dag, neongrönt nästa och svart dagen efter det är ju det det rätta. Man behöver inte lägga sig i något slags kategori alls!
  1. 23 aug -09
  1. tusentankar
  1. 0

Du fattar ju uppenbarligen inte vad jag menar? Klart man ska ha det man känner för, MEN det finns färger som man passar bättre i, än andra färger. Allt beror på vad man har för hudfärg/hårfärg osv. Vilka färger som lyfter fram ansiktet bäst, osv. Det är ju fakta. En som passar jättebra i orange kanske inte passar lika bra i ljusblått tillexempel, osv. Men självklart kan man ju ha ljusblått i alla fall, men man kanske inte passar i det lika bra.
  1. 23 aug -09
  1. squalid
  1. -

Jag förstår absolut vad du säger. Jag står ändå fast vid att det handlar om hur man bär det, inte vad det är. Jag tror att man kan göra allt snyggt på vem som helst bara det är anpassat efter denne och jag har aldrig blivit motbevisad :)