Kom ihåg inloggning
Bild saknas neben
Kön: Tjej
Bor: Blekinge
Inloggad: 19 jul -12
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 2
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2012-06-01
Tid: 14:47
Svar: 31
Visningar: 689

Du som vågar inte gå i höga klackar

Jag tycker det är skit sexy och snygg att ha på sig höga klackskor men tyvär man ser inte så många att på sig även om nån tar på sig visa folk bara glor på dig , de tänker så här fan går hon på party eller hur kan du gå ...
Jag tror det så ovanlig här att ha på sig höga klackskor , när man tittar på amerikanska tv show och ser de hur de har på sig man tänker hallo jag fattar inte varför vi svenska glor på oss själva så fort om nån har på sig. Jag kan förstå att visa är avundsjuka när de tittar för att det verkar att de inte kan gå i höga klackskor för att om de gör det de gå som Spindlar.

1. 1 jun -12
  1. mackita
  1. -

Du som vågar inte gå i höga klackar

Jag går i klackar på fester men har nästan slutat med det med. Tycker det ser löjligt ut att gå i klackar i stan sen hör man hur tjejer bara klagar på att det gör ont. Dessutom förstör det ens fötter som fan, så man ska undvika att gå i klackar, kanske enbart vid vissa tillfällen. Jag ska använda mina fötter ett bra tag till så därför undviker jag klackar så mycket som möjligt =)
  1. 1 jun -12
  1. chingy
  1. 0

håller med trådskaparen
  1. 1 jun -12
  1. mandies
  1. 31

Jag är 175 cm utan klackar så jag blir ju minst 185 cm med klackar, men jag brukar ändå ha på mig det nästan varje dag. Speciellt på sommaren brukar jag gå i kilklackar, vilket är väldigt bekvämt också. Att ha klackar är skitsnyggt ju! Man får långa och snygga ben. Skiter fullständigt i om folk glor.
  1. 1 jun -12
  1. soapopera
  1. 0

Jag går ofta med klackar, men inte så jättehöga (7-8 cm räcker för mig) och märker också att folk kollar men bryr mig inte om det så mycket :)
  1. 1 jun -12
  1. Ediths
  1. 1

Jag brukar glo på dom med klackar för att få mig ett gott skratt, eftersom det ser ut som dom har klumpfot eller något...no offense, men det är därför JAG glor
  1. 1 jun -12
  1. lustforlife
  1. 0

Jag har klackar rätt ofta, och det är helt enkelt för att jag känner mig snygg i det! Tror det är en vanesak att känna sig bekväm i det. :)
  1. 1 jun -12
  1. AnabellRose
  1. 0

Jag håller med dig ts!
Jag tycker det är skitsnyggt med klackar! Men kan inte gå i det hehe ^^ försöker ibland på festliga tillfällen. Dessutom eftersom jag är ovan med klackar, så tycker jag att det är ganska obehagligt.
Men nu till sommaren ska jag försöka börja gå lite mer i det :D
  1. 1 jun -12
  1. ClarkGable
  1. 0

Det är inte bekvämt så förstår inte riktigt poängen. Förutom att det är otympligt för fötterna så måste ni ju även gå med raka ben osv.

Kan vara snyggt på till exempel en bal, men inte annars.
  1. 1 jun -12
  1. lustforlife
  1. 0

Nu talar du nog inte av samma erfarenhet som oss som använder klackar ofta, ClarkGable. Huruvida skorna är bekväma eller ej beror helt på typen av sko och hur van man är. Tycker ofta klackar är bekväma just för att jag är van att gå i dom, är ungefär som att gå i ett par converse. Men exempelvis pumps gör ju lite ondare för fötterna, så det använder jag bara vid väldigt speciella tillfällen. :)
  1. 1 jun -12
  1. soapopera
  1. 0

Säger som lustforlife :) skulle aldrig gå i klackar om det var obekvämt/jobbigt.
Fast det är säkert många som gör det ändå bara för att..
  1. 1 jun -12
  1. firri
  1. 0

jag har nästan alltid högklackat det är så naturligt att mellanösterntjejer har jätte höga klackar så det skulle nästan kännas konstigt och inte ha det.
  1. 1 jun -12
  1. ClarkGable
  1. 0

Ja det du säger är att allt är relativt, men högklackat är allmänt obekvämare än andra skor. Det är inget revolutionerande att de flesta bär det i syfte att se längre, slankare samt sexigare ut heller.

Tror inte så många bryr sig om vilka skor du går med på stan för övrigt. Jag bryr mig till exempel inte alls även om jag skriver vad jag tycker här.

Pumps är väl det som går till mina tankar direkt när jag hör högklackat för övrigt. Not my cup of tea.
  1. 1 jun -12
  1. blattebarn
  1. 0

Hmm.. jag gillar kilklackar. Det kan jag ha någon enstaka gång. Men helst använder man ju det klassiska; converse! :)
Använder kilklack om jag ska någonstans och vi ska sitta ner de mesta av tiden eller så. xD
  1. 1 jun -12
  1. blattebarn
  1. 0

Använder klackar *
Liknande diskussioner: