Kom ihåg inloggning
Bild saknas HappyFeet
Kön: Tjej
Bor: Västra götaland
Inloggad: 9:e jan
Recensioner: 0
Bilder: 0
Gästbok: 12
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2011-07-01
Tid: 18:57
Svar: 11
Visningar: 474

Ljusare hud snabbt

Dela:

Hejsan svejsan!

Jag tänkte ställa en snabb fråga, det är nämligen så att jag som de flesta mörka har en ojämnhudton på kropp och ansikte och jag vill ljusa upp ojämnheterna så att jag får samma hud nyans i hela ansiktet + kroppen. Jag har testat många olika krämer så som Clinique even better och Super Glandin anti pigment creme och de funkade inte alls på mig plus att de va fett dyra gaaaah! :( Nu undrar jag om någon där ute vet en creme som funkar och har uppljusande effekt? Det finns alternativ för de som vill bli brunare men så svårt att hitta något alternativ som faktist fungerar för oss som vill bli någon nyans ljusare. Tacksam för alla svar jag kan få!!!

Ljusare hud snabbt

min kompis har en tvål typ papayatvål fråån asien som gör henne typ ljus o jämn.
  1. 1 jul -11
  1. HappyFeet
  1. 0

vart köper hon den ifrån? :P

tror hon köper dem från thailand, men tror hon köpte en från en asiatisk mataffär inne i stan. du kan google papaya soap så seru hur paketet serut.
  1. 1 jul -11
  1. HappyFeet
  1. 0

tack! ska göra det. ungefär hur många nyanser ljusare blev hon av den?

hmm lite svårt o veta hon använder ju smink, men hon är väldigt mkt ljusare nu än innan ialf. och hennes hudton är densamma. hur mörk är du?
  1. 1 jul -11
  1. HappyFeet
  1. 0

jag är typ en och en halv nyans mörkare än beyonce, fast jag vill ha en jämn hudton just nu är jag väldigt ojämn i färgen.

jaha då vet jag faktist inte. hon är asiat så hon var redan ljus innan men lite mörkare. antar att du blir ljusare ialf av den, och den är inte heller farlig. fasst det är inte permanent. man mst använda tvålen flera månader typ. annars så tkr jag beyonce har en väldigt vacker chokladig nyans :)
  1. 1 jul -11
  1. RRRRRRR
  1. 1

säg till om du hittar en bra sida som säljer papaya tvål, vill också ha!! =)
  1. 8 jul -11
  1. HappyFeet
  1. 0

go0fy, tyvärr hittar jag inte en bra sida som säljer papaya tvål :( men den kanske finns tillgänglig i t.ex. tradera eller ebay de burkar ju ha det mesta.
här nedan kan du i alla fall läsa om mad papya tvål är bra för och hur den kan hjälpa din hud.

www.annonsera.se/stockholm-sto...

det kan dock ta väldigt långt tid innan man ser en förändring. jag vill ha något som fungerar snabbt, max 2-3 månader! förstår inte varför det är så svårt att hitta en bra produkt som faktist fungerar :(

kanske för att det annars kan var livsfarligt, speciet om det finns farliga ämnen.

kanske för att det annars kan var livsfarligt, speciet om det finns farliga ämnen.