Kom ihåg inloggning
linanils
Kön: Tjej
Bor: Kalmar
Inloggad: 10:e feb
Recensioner: 3
Bilder: 4
Gästbok: 93
Blogg: Nej
Lägg till vän Skicka ett meddelande
Startad: 2006-07-15
Tid: 14:02
Svar: 8
Visningar: 190

Min hund har diskbråk

Dela:

Jag vet inte vad jag ska göra det ända jag måste göra är bara att vänta :( han har blivit förlamad i två ben nu på bara två dagar djursjukhuset ger honom kotison men han har ingen chans att klara dig :'( jag orkar inte gå igenom detta, idag sa dom att vi skulle komma jag tror dom vill avliva han :( usch är det bättre att stanna hemma eller ska jag följa med?? jag vet att jag vill träffa han men om jag klarar av att se honom vet jag inte

1. 15 jul -06
  1. Juliana
  1. 16

Min hund har diskbråk

Din stackare. Tror att du ska försöka gå dit och ta förväl. Om du inte gör det tror jag du kommer tänka mycket på det och kanske ångra dig. Det kommer kännas bättre om du får säga adjö ordentligt även om det blir jobbigt. Stackare...
  1. 15 jul -06
  1. h_anna88
  1. 0

Jag tycker oxå du ska med till djursjukhuset, nog för det kommer kännas väldigt jobbigt. Jag tror att du ångrar dej om du inte hänger med!Tycker as synd om dej. vet precis hur det är.. :/ Stå på dej, du klarar det !
  1. 15 jul -06
  1. HoooT
  1. 0

shit, det där är bland det tuffaste: dvs att följa med när ens husdjur ska avlivas.
jag var själv med när min söta lilla katt (milli *vanilli*) avlivades. han var bara runt 1 år när
han började tugga på sladdar och grejer :/ .. men jag håller verkligen med juliana, att du går och tar farväl :(
ni som inte har husdjur: känslan är helt obeskrivlig, precis som att en famlijemedlem skulle gått bort ..
  1. 15 jul -06
  1. latina83
  1. 4

stackare, vet inte hur det känns, men har själv 2 hundar och som Hooot skrev är de familjmedlemmar...
men du ska absolut åka dit, annars kommer du att ångra dig...
  1. 15 jul -06
  1. Dawn
  1. -

vår hund dog i mina armar. hon älskade oss och jag tror att hon kände sig trygg. följ med säger jag, håll om han/henne!
  1. 21 jul -06
  1. linanils
  1. 4

tack för alla svar, nu ska jag betätta vad som hände med gråten i halsen!

Floppy som han heter är en långhårig tax, Han var på djursjukhuset i 5dagar och förlorade då kännslen i båda bakbena ( förlamad) dom på sjukhuset sa att han aldrig skulle bli bra men viss kunde man hoppas, på måndagen den 17/7 fick vi ta hem floppy för att han mådde så dåligt när hanm inte var hemma hos oss vi trode det skulle gå bättre. När han kom hem så låg han helt stilla men man såg att han trivdes att vara hemma.Hans pappa var här och hälsade på så han blev mycket glad över att se han men svansen var dock förlamad, efter ett antal trimmar hemma kunde han nästan äta själv om vi höll maten framför honom, Han åt mycket glass ( men laktos fri efter som hundens mage är väldigt känslig) Jag maserade hans lårmuskel så att den skulle börja arbeta förhoppnings vis, sen var det dax för att kolla kännslen (man nuper dom i tassen) men det var ingen reaktion. Natten kom och han skrek hela natten trotts att han hade fått ett narkotika liknande smärtstillande som var väldigt drogande, på morgonen väckte min mamma main och sa att dom måste åka in med floppy för att han inte kommer att klara sig, hon ville att jag skulle säga hejdå men jag som e väldigt envis sa att han kommer klara sig att hans ben kommer komma tillbaka
men jag gick upp för att prata med floppy, sen började jag massera hans ben och han tog i i benet! det var helt fantastiskt jag ropade på mamma och pappa och dom kom pappa testade och nypa han
  1. 21 jul -06
  1. linanils
  1. 4

reagerade, vi fyllde badkaret efter som han var tvungen att arbeta med benet, men ingen reaktion, sen efter någon timma ringde mamma till djurksjukhuset och dom tyckte att vi skulle komma in för att ta en titt på han eftersom han skrek helatiden av smärta sen hade han urinvägsinfektion så han kunde inte kissa utan vi tömde blåsan på han, så mamma och pappa betättade att vi kanske skulle behöva avliva han, jag grät och berättade för floppy att han kommer komma hem hur eller hur och att han nu var tvungen att visa att han röde lite på benet, Mamma och pappa kom hem berättade att läkarna sa att dom inte kunde hålla han i liv för det var emot djurlagen....

Floppy är(blev) 6år Han kommer hem på måndag då ska han få ligga under sitt favorit träd!

Jag saknar han så mycket
  1. 21 jul -06
  1. Dawn
  1. -

herregud! jag lider med dig o beklagar verkligen!!! Jag vet att det är tufft, jälv sörjde jag i flera år innan jag kunde sluta tänka på vår hund, min syster, varje timme... Men tiden läker, jag lovar.